Zonder Laura, Geen Liefde

6 okt 2023 · 36 keer gelezen · 0 keer geliket

Zelfs als iemand de meest verschrikkelijke dingen heeft gedaan, staat Laura gewoon voor je klaar.

Er zijn vele 'koninginnen' in GTST, of het nu Janine, Linda, Merel of Saskia zijn. Maar de ware koningin, die altijd en immer de troon heeft bezet, is ontegensprekelijk Laura. Sinds het begin van de serie in 1990 is zij de constante factor geweest. Non Stop. Zo'n toewijding verdient niets minder dan een staande ovatie.

"Met Laura hebben we nog echt liefde in de serie"

Ze kan dan wel eens even op de achtergrond zijn verdwenen of tijdelijk minder scènes hebben gehad, maar ze heeft nooit volledig de serie verlaten. Laura's afwezigheid zou een leegte achterlaten die moeilijk op te vullen is. Ze staat symbool voor liefde en vriendelijkheid. Wanneer ze boos werd op Henk omdat hij haar weer iets had onthouden, kwam dat als een schok. Laura staat namelijk bekend om haar medeleven en haar streven om voor iedereen een positieve sfeer te creëren. Haar mildheid richting Margriet onderstreept haar karakter: bij Laura verdient iedereen een tweede kans.

Met het introduceren van haar verhaallijn over Parkinson wordt langzaam toegewerkt naar een mogelijke exit voor Laura. De makers van GTST realiseren zich dat ze een geliefd karakter als Laura niet abrupt kunnen laten verdwijnen. De voorbereiding voor haar afscheid is dus al begonnen. Echter, voor nu blijft ze actief in de serie en zullen we nog tot en met minstens januari van haar kunnen genieten. Gelukkig maar.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

6 okt 2023 · 36 keer gelezen · 0 keer geliket