Tip van de week

'Spiegelbeeld' van Marlies

Stijn schrijft op de manier waarop hij in het leven staat: empathisch, bedachtzaam en met aandacht voor details. Hij doet dat op zijn blog Stijnzijn. Zijn stokpaardjes? Kwetsbaarheid, LGBTQI-rechten, de menselijke geest. Stijn schrijft geregeld voor Charlie Magazine en een aantal teksten werd ook op De Morgen en VRT NWS gepubliceerd.

Hij kiest deze week ‘Spiegelbeeld’ van Marlies als tip van de week.

"In tijden van druk, drukker, drukst, probeer ik toch nog oog te hebben voor de kleine dingen en toevalligheden die mijn pad kruisen. Zaken die niet altijd evident zijn om bij stil te staan doordat we overprikkeld zijn en ze uit het oog verliezen.

In deze column toont Marlies dat ze daar ook nog aandacht voor heeft. Een simpele blik in de achteruitkijkspiegel zet haar aan het denken. Ze wordt plots heel bewust van zichzelf en de omgeving rondom zich. In haar tekst omschrijft ze die eenvoudige dingen op een fraaie manier.

Zelfreflectie op een onbewaakt moment, Marlies gunt je als lezer een blik achter de schermen. Van ontsteltenis tot aanvaarding, een weerspiegeling van haar gedachten die me ook tot nadenken aanzette."

Gepubliceerd op

13 sep 2017