Dromen

Evelien
21 okt. 2018 · 10 keer gelezen · 0 keer geliket

Deze nacht schoot ik wakker. Een enge droom. Ik was een dagje uit, wat winkelen, en rond de middag schiet ik in blinde paniek. Ik ben mijn kind thuis vergeten, helemaal alleen, zonder eten of water. Klaarwakker en met een nat shirt zit ik rechtop in bed. Ik heb géén kind. Wél een hond, en hem ben ik nog nooit vergeten. Hij krijgt regelmatig eten en water en op een hete zomerdag moet ie niet zitten zweten in de auto. Toen ik nog op school zat droomde ik vaak dat ik een examen totaal onvoorbereid moest doen. Meer realiteit dan droom aangezien ik het op school vooral van mijn gezond verstand en goed geheugen moest hebben. Over terugkerende dromen valt veel te googelen. Dromen dat je naakt op straat loopt is heel normaal en zou iets zeggen over jezelf kwetsbaar voelen. Terugkerende dromen kaarten thema's aan die je overdag van je afschuift. Aldus het internet. Zever in pakjes, aldus de vriend. Hij is volgens mij over het thema kinderen begonnen dus gemakkelijkheidshalve schuif ik de schuld van mijn onrustig nachtleven af op hem. "Typisch" lacht hij. "Zelfs in jouw slaap, ben ik het geweest." 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Evelien
21 okt. 2018 · 10 keer gelezen · 0 keer geliket