GEEN NIEUWS: De mol afgevoerd

18 aug. 2020 · 35 keer gelezen · 0 keer geliket

In de huidige omstandigheden is het weer niet meer te voorspellen. Dat beweren eensgezind de Europese meteorologische weerinstituten. Het gebrek aan water enerzijds of de overvloed eraan anderzijds hebben een nefaste uitwerking op de natuur.

Op uitgestrekte grasvelden die wegens het watertekort niet meer besproeid worden zijn sinds maanden geen molshopen meer te bekennen.  Het was voorheen nooit geweten of mollen alleen werkzaam zijn onder malse groene weiden.

Nu blijkt daar wel een verband te bestaan volgens een inwoner van een niet nader genoemde residentiële wijk in Vlaams-Brabant.  De bewoner die pas begin juni een nieuw gazon liet aanleggen met grasmatten heeft daarvan het bewijs geleverd.

Zijn beide buren wiens tuinen er verschroeid bijliggen hebben geen last van mollen terwijl zijn prachtig groene gazon na twee maand vergeven is van de molshopen.  Met de hulp van een bekende weervrouw die niets beter te doen had, heeft hij in zijn blinde woede een drastische manier bedacht om de beestjes uit te roeien door in de molshopen ijzeren staven te planten.  Bij het eerstvolgende hitteonweer hoopt hij dat de bliksem op de staven zal inslaan en de blinde mollen zal treffen.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

18 aug. 2020 · 35 keer gelezen · 0 keer geliket