Vakuum (2011)

8 apr. 2024 · 8 keer gelezen · 0 keer geliket

Shalekhet. Gevallen gebladerte.                                                                                                    Meer dan een stap teveel gezet                                                                                                      op adergelaten voorvaderen.

Het verleden roest er als bloed                                                                                                        op hun verschrikte ijzergelaat,                                                                                                        weerkaatst melaats metaal.

Ledematen spoorloos, later                                                                                                            medeleven mateloos. Geen                                                                                                              makkers in deze gang, wel                                                                                                              verstaalde akkers en haat                                                                                                                vertaald. Hach, die Rache.

Gonzende kogels doorheen de                                                                                                        wonde, intussen in de gehoortunnel                                                                                                tinnitus. Kus? Verzoening? Nein.

Vergeltung, in unserem Menschsein, ein Vakuum.    

(2011, impressie bij kunstwerk in het Joods museum)

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

8 apr. 2024 · 8 keer gelezen · 0 keer geliket