Lies Vercammen

Gebruikersnaam Lies Vercammen

Teksten

K K K (Keizers, keitjes en koffie)

...   toeristen toeristen rond de toren de kranige toren op het paleis waar een keizer ooit koppig plakken zwaaide waar hij zijn loodjes legdezijn allerlaatste   keizerin vier, ze hield het niet lang hij smeerde de halmet zijn ijskoude handenvol rood keizerinnenspijt na 4 dagen al   keizervrouw vijf zag hem niet komen ze lag languit in haar badkuip van knechten te dromen hij had ze zien fezelen, frutselen samen het spijt drupte luid luidrood, dus te laat   kronig als toen rijst de toren hoger gaten, stenen met kleine kieren laten ons spieken in zijn koppig kasteel * flits* flits*    maar keizeres zes nam wraak op de vorst zij was voor dat knielen net ietsje te trots ze rolde de zeiker zijn kop van de treden nam ringen,  stenen en daarna de benen   rond het grijze keikopkasteel wacht de slotgracht, vol onheilspellend water * kets *  kets *       jij kijkt naar het grauwe en wil nog bewijzenmaakt foto's met je spiegelreflex-apparaat  en ik kets de keitjes over de gracht pets korte echo's in de gaanderij ringen rimpelen van de kern tot de kade    de oever, waar nummer drie boven wiegde-de strop om de nek, mee met de wind   waar twee vocht en spartelde -vergeefs tranen liet*drup * drup*   waar één nooit geweest was-Ze was er nog nooit   die Eén was mooi, maar doodroekeloos ze keek recht in zijn kouwe keizerogen  al vóór hij de tweede keer -keihard- kon kijken sprong ze hoog diep in het ijle - los van de toren    de keizer zijn kop, sinds die middag kapot en Al wie erna kwam, was reeds vooraf gejost   wonden, barsten in glazen in lood ze maken me tegen mijn wil in getuigen jij flitst nog wat foto's tot de batterij leegpiept en mijn zakken vol keitjes weer wat lichter gaan wegen   dan toeristen we up-tempo verderheuptasjes richting een brusselse wafel en als we dan mijmeren op een terrasschrik ik bij t zien van de barst in mijn tas. onheilspellende koffieringen rimpelen  ik kets een klontje in het donkere zwart.                                                                      

Lies Vercammen
25 0