Toegangsprijs €24.99

20 apr 2024 · 1 keer gelezen · 1 keer geliket

 

Robin Hood en Jan Hoet zaten samen op een bankje.

Nog een geluk dat Christophe Vekeman ontbrak. Hij zou verdorie mot gekregen hebben.

Ware het niet van Robin. Van Jan, dan van de Duivel of mijzelf.

Hij is begot een tollenaar. 24.99 EUR voor zijn hoop papier 'Tot God'.

Zolang het brandbaar is. Zolang ik maar verlangen kan naar echte zonsopgang, verlichting en bevrijding.

Helaas is Christophe niet zot want als Jan iets weet, dan is het dit.

Er moet een zeer beminde vijs los zitten, wil je iets begrijpen kunnen en de kunst van vrijweg leven echt durven genieten.

Duiding, man, van bovenaf. Blaadjes op je roze huid. Die kunnen je zelfs meer vertellen.

Mannen zonder ballen zitten in een biechtkotje onnozelweg te masturberen.

Stel je voor. Een bokaal vol augurken en een Grote Overheerser die de scepter zwaait.

Ik zeg het U. De kleintjes smaken beter en het Grote is zo overrijp als Moedertje Maria.

Nauwgezet en opgelet. Wie de kunst van dat geloven eenmaal onder de knie denkt te hebben.

Wel voor hen is dit. De Ware Boodschap van het nietige.  houdt het daar. Onder die knie. Bij voorkeur nog veel lager.

Als eelt op een hiel die sterk verlangt geschraapt te worden en dat Heilige Schaap is samen met de Vrome door de achterdeur ontsnapt.

Vastgebonden op een stoel hebben wij zijn schedelkap eraf gezaagd. Ja die van Christus Vekeman.

Het stonk er naar geloof daar binnenin, zei Robin. Jantje knikte, spoog wat op die nare Geest.

Beleefd geweest. Dat zijn wij niet. Het kunstwerk is toen haastig aan die Zot ontsnapt Het leeft nu in de wildste bossen.

 

 

uit de nieuwe reeks 'Duivelsverzen' 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

20 apr 2024 · 1 keer gelezen · 1 keer geliket