Aangaande de casus

10 aug. 2023 · 10 keer gelezen · 0 keer geliket

Ze eten erwten aan een tafeltje. Elk uit één conservenblik. Met een koffielepeltje.

Het is een serieuze paperasserie aan het worden. Mevrouw Marie Thumas beschikt over een perforateur en maakt dubbele gaten in elk dossierstuk.

Het zijn mededelingen en toelatingen opgesteld door de mensheid en madame Curie zalft hem.

Ze spreken malkander aan met ‘madame Marie’ en ‘madame Curie’. Ze wisselen woorden uit aangaande de casus Dimitri.

Van het internet is geweten dat het hoofdzakelijk smeerlapperij is en van datzelfde internet heeft hij ook een aanvraag gedownload, daarna geprint.

Mevrouw Thumas zegt dat het volledig ingevuld is maar dat zijn handtekening nog ontbreekt. Hij ligt nu op zijn rug, op het strand.

Alle figuranten zijn aanwezig want het is mooi weer en op het tafeltje staat ook een assortiment koekjes, voor mens en hond.

De pitten voor Bart heeft heeft Mevrouw Laga meegebracht.

Dimitri zweet niet meer. Zijn hoofd is koel en iedereen weet het.

 

 

uit de reeks 'Duim voor Dimitri'

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

10 aug. 2023 · 10 keer gelezen · 0 keer geliket