Aanhalen

3 jun. 2016 · 15 keer gelezen · 2 keer geliket

 

Hoe hard valt het ontwaken als de geliefde uit jouw droom is heengegaan.

Hoe kort het elkaar vinden was, zo eeuwig zal het afscheid duren.

Hoe makkelijk  je ook herleeft, wat je achterlaat  komt steeds hard aan. 

 

naar Tyga:

 

The hardest part of dreaming about someone you love is waking up to see that person gone.

You know it, if it takes seconds to say hello , it takes forever to say goodbye.

Moving on is easy, but what you leave behind is what makes it hard. )

 

                                                        *    *    *

Hoe gelukkig is degene die iemand gekend heeft van wie het moeilijk viel afscheid te nemen.

 

naar A.A.Milne – Winnie-the-Pooh:

 

How lucky I am to have known someone who was so hard to say goodbye to

 

                                                      *    *     *

 

Le souvenir d’un moment peut importer plus que le moment vécu. Le vrai sens d’une expérience est d’en fabriquer un souvenir, d’en méditer,  d’en réfléchir. Il ne faut qu’une poignée d’événements, quelques endroits, odeurs, couleurs, bruits et impressions, pour déterminer l’histoire d’une vie. 

 

Remembrances may be more important than experiences.  The true sense of an experience is to turn it into a memory, to meditate and reflect about it. You only need a few encounters, some places, smells, colours, noises and impressions to nourish the rest of your life.

 

naar Robbert Welagen  uit “Verre Vrienden”  – p119:

 

Misschien is het terugdenken aan een tijd belangrijker dan het beleven van die tijd. Daarvoor hebben gebeurtenissen plaats gevonden : om ze te herinneren, te bespiegelen en erover te mijmeren.  Je hebt maar een paar gebeurtenissen nodig, een handjevol plaatsen, geuren, tinten, geluiden en indrukken, als brandstof voor de rest van je leven.

 

                                                       *    *    *

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

3 jun. 2016 · 15 keer gelezen · 2 keer geliket