Als de piano ... deel 2

g.a.she
9 feb 2015 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Als de piano … deel 2 

Mijmeringen van zus M . J.

Honderd jaar geleden geboren , toch presteerden hij reeds half jaren 1936 toen al , wat nu van de jonge generatie vaders “als nieuwe man “ verwacht wordt . Onze Pa zorgde samen met ons Ma voor hun bewust gekozen groot gezin bestaand uit vijf zonen en drie dochters . Pa hielp met de dagelijkse  bezigheden in het huishouden , kleine reparaties in huis , zijn kroost bijstaan met huistaken en lessen leren .

Na zijn zware dagtaak in het ketelhuis op de koolmijn maakte onze Pa , na alle dagelijkse beslommeringen , om steevast voor elk kind de nodige aandacht te schenken en te helpen , zodat we ’s avonds in alle rust en harmonie konden gaan slapen , zo ving hij de spinnen in de hal of kamer , keek voor ons onder bed , achter de kast , of alles veilig was ….

Heel typerend voor onze Pa was , wat hij ook deed ,hij steeds handelde met de glimlach en oneindig veel geduld .

Ik zal hem altijd blijven herinneren als een vader om lief te hebben en heel trots op te zijn. M.J. .

 

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

g.a.she
9 feb 2015 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket