Bart de pauw

9 aug. 2023 · 7 keer gelezen · 0 keer geliket

 

Het is maar dat je het weet. Dat zegt de heer Van Molle. Een zonsondergang bestaat niet.

De zon beweegt niet. Dimitri evenmin. Als niemand weet hoe hij gered kan worden, zal hij daar blijven liggen.

Je merkt het niet. Het is de einder die omhoog komt, waardoor de zon niet meer zichtbaar wordt.

De heer Van Damme knikt. Niemand weet waarom en we zullen de pauw een naam geven.

Bart en niet Léon. Iedereen is het daar mee eens en er wordt een dansje ingezet. Rond die hoop zand. Rond de zanderige hoop.

De romantiek is er niet minder om. Dat mag gewoon. Hier mag alles. Dat hoort ook zo.

Alle systemen en samenlevingsvormen die aanzielijk ongeluk veroorzaken, moeten trouwens worden afgeschaft. Desnoods worden wij guerilleros.

Bovendien. Alle kleine hokjes voor pluimvee, de opslag van vooroordelen en het catalogeren van mensen dient men te vernietigen.

Dat staat in deze mededeling, ondertekend door de heren Van Damme, Van Looy en Van Molle.

Bart de pauw beaamt. Daarmee is Dimitri nog niet gered.

 

 

uit de reeks 'Duim voor Dimitri'

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

9 aug. 2023 · 7 keer gelezen · 0 keer geliket