De kwetsbare sporter

19 dec. 2021 · 10 keer gelezen · 1 keer geliket

We moeten onszelf gezond houden. Eet gezond, slaap voldoende en beweeg! 
Wel zo leuk om t dan voor de beginnende sporter ook een beetje motiverend te houden. Ik had zelf net de 30 day butt challenge in de pocket en stapte monter op zondagochtend de deur uit om een stukje te hardlopen met Evy. Deels om de 4 glazen wijn en de bak cashewnoten van de avond ervoor te compenseren, maar toch. Dus daar ging ik, het gekraak van mijn knieën negerend, ACDC in mijn oren, in mijn immers zo vertrouwde legging die me na al dat gezwoeg zelfs bijna goed staat en volgens Evy was ik lekker bezig. Geen vuiltje aan de lucht, totdat ik wordt ingehaald door een meneer van bijna 2 X mijn leeftijd met een shirt met daarop "I finished the marathon of Eindhoven full of energy". Serieus? Een stofwolk achterlatend stoof hij me voorbij. Hij had net zo goed om kunnen draaien en kei hard LOSER kunnen roepen.

Maar goed, dapper incasseren en door. Aangemoedigd door Evy had ik inmiddels al 1,4 km gelopen en ruim 50 calorieën verbrand. Yes, dat ging lekker. Helaas kruiste hardloop-Barbie mijn pad. Met een kek wit koptelefoontje op de glanzende, blonde coupe, een hippe sportlegging over haar strakke billen (daar had zij geen 30 day butt challenge voor nodig), een kort naveltruitje en een tasje dansend op de minuscule heupen. Huppelend als een hert kwam ze voorbij, stralend werkelijk, geen pareltje zweet op haar egaal gebronsde voorhoofd en ze rook vast ook naar bloementuin. Kunnen dit soort mensen alsjeblieft gewoon ver uit mijn buurt blijven?!
Ik werd in hetzelfde rondje ook nog even ingehaald door mijn buurvrouw, een aantal marathonlopers en een koppel van 60+, allemaal met verende tred en zonder zichtbaar te zwoegen. Ik vind dit dus niet kunnen. Loop je potverdomme met je goede bedoelingen je best te doen, komen dit soort lui de pret bederven en de lat extreem hoog leggen, zo niet uit het zicht. Sodemieter op zeg.

Ik stel dus voor om een nieuwe maatregel aan het lijstje toe te voegen om de beginnende sporter ook een beetje gemotiveerd te houden.

Alle
- beroepssporters
- marathonlopers
- snelle 50+'ers
- mensen met maat 36 of minder
worden vriendelijk doch DRINGEND verzocht om binnenshuis te sporten of anders uit het zicht.

BLIJF THUIS, red ego’s.

Dank u.

Dit geeft vast een enorme boost voor die kwetsbare groep die het écht nodig heeft.

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

19 dec. 2021 · 10 keer gelezen · 1 keer geliket