Dat stipje in de verte is een wolf

26 jan. 2023 · 8 keer gelezen · 1 keer geliket

 

Na één pak frieten gegeten te hebben. Heb ik deze nacht één schildering gemaakt.

Dat stipje in de verte is een weerwolf. Zo heb ik dat werkje genoemd. Omdat ik leven doorgaans slecht weergeef, helemaal niet waarheidsgetrouw.

Het mag zijn en wezen. Het is een winters tafereel met veel wit, wat bruin, zwart en enkele spatten rood.

Dit topstukje wordt binnenkort geveild. Het wacht op de hamer en eenieder die zichzelf een goed doel vindt, mag mij een bericht sturen. Ik heb immers een hekel aan geld.

Een buikpotig diertje met averechts draaiend slakkenhuis meldde zich reeds. Ook een zekere Alfred. Kabouter. Met veel schimmel op zijn paddenstoel.

Later werd nog een boodschap ingesproken. Door een heerschap met voornaam Volodymyr. Zijn stem klonk geforceerd diep en hij had het over de aankoop van geelblauwe truitjes.

Er ging een witte vogel op afgebeeld worden en het was voor zijn duivenvereniging met de naam 'Peace Messages Sent By Birds From Heaven'.

Dat laatste heb ik een paar keer moeten herbeluisteren want zijn Engels klonk als dat van een Amerikaan met Russische moeder.

Op de achtergrond was echter gehuil te horen. Van een wolf met hondsdolheid.

 

 

uit de reeks 'Alfred Frietkabouter'

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

26 jan. 2023 · 8 keer gelezen · 1 keer geliket