Doerian

10 sep. 2020 · 9 keer gelezen · 1 keer geliket

 

 

Als een pletwals rust bij nacht, dan steekt de sleutel altijd onder de motorkap.

Een ander weetje is dat de azijnfabriek aan de Kazernevest afgebroken werd in 1957 voor de aanleg van de Brugse Ringlaan. Toch is Tanguy er nog altijd directeur. Zelfs nu nog, anno 2017, nu hij zijn armen en poten kwijt is.

In zijn kop is er niets veranderd. Hij is een monster gebleven. Hij is gelijk het ergste mensenschuim, met dit verschil, dat ik zijn naam ken, dat hij grijpbaar is.

 

Katja was de zoetste penningmeester van De Azijnfabriek. Het kan ook een kaartersclub zijn met die naam en na de nieuwjaarsdronk van 2001 heeft Tanguy haar meegesleurd naar de kelder, om haar met geweld te bestruiven.

Het was een cocktail geweest van bierazijn met doerian. Katja had er nog wat suiker bijgekapt maar het mocht niet helpen. Kwaad geschiedde. Tanguy gaf negen maanden later zijn zoon de naam Dorian.

Dorian heeft dertien jaren geleefd. Met een gejatte brommer reed hij in 2014 tegen een asfalteermachine. Katja crepeerde één jaar later.

Zij stief weer in een kelder, naast een diepvriezer, in de villa van Tanguy aan het Zuidervaartje.

 

 

uit de reeks 'Residu'

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

10 sep. 2020 · 9 keer gelezen · 1 keer geliket