Fragmenten uit manuscript 'Felis de Spoe'

6 jul 2015 · 5 keer gelezen · 0 keer geliket
 

“Juf vertelt wat ze gaan doen op school vandaag. De klas gaat leren hoe je een eko moet klemen. Dat is zo ongeveer als een koe melken, alleen is een eko veel kleiner en kan klimmen in de bomen als een aap. En de klem is roze en smaakt naar aardbeien.
Farin weet allang hoe je een eko moet klemen, dus zit ze maar een beetje te dagdromen en staart naar buiten.
Ze vindt het maar saai op school. Eigenlijk vindt ze heel Pelandoro maar saai.
Dan ziet ze opeens een spoe lopen.
Een spoe lijkt een beetje op een poes, maar heeft twee staartjes en lange puntige oortjes. Felis is de dikke rode spoe  die altijd om de school heen zwerft. Ze heeft van die mooie rode strepen over haar vacht.
Niemand weet eigenlijk in welke boom Felis woont en of ze wel een baasje heeft. Felis is misschien niet eens haar echte naam.”

 

” En dan, op een gewone dag, zit Farin in de klas, maar ze heeft het idee dat er iets mis is. ‘Mis jij ook niet iets?’ Vraagt ze aan haar vriendinnetje. Maar ze haalt haar schouders op en heeft geen idee waar Farin het over heeft.
Farin gaat dus maar door met haar papelmoes maken. Maar toch lukt het niet goed om haar aandacht bij haar werk te houden.
Ook in de pauze, met het buitenspelen, heeft Farin het idee dat er iets aan de hand is. Maar wat dan?”

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

6 jul 2015 · 5 keer gelezen · 0 keer geliket