GEEN NIEUWS: "Franse boeren beroven Stan Maes van gele trui."

Aster
27 jul. 2020 · 13 keer gelezen · 0 keer geliket

Tour de France – Na een tamme start zou de derde week van de Tour de France voor vuurwerk moeten zorgen. De bergetappe naar La Roche-sur-Foron is de laatste kans voor een man met goede benen. Een etappe die Stan Maes op het lijf is geschreven.

 

Op de Vol de Loze, wist Maes gisteren de achterstand op Hinot te verkleinen tot 43 seconden. Voor de start laat Stan weten dat hij er vandaag alles aan doet om in het geel te geraken. Mocht dit lukken dan lijkt de touroverwinning binnen handbereik.

 

Al vroeg in de etappe controleert Maes de koers. Aan zijn tred is te zien dat hij op scherp staat om er vandoor te gaan wanneer Hinot verslapt. Die kans komt op de Col des Aravis. De vorige beklimmingen hebben hun tol geëist. Met gemak neemt onze berggeit met een klein groepje een voorsprong van bijna vijf minuten.

 

De gele trui ligt voor het grijpen. Wie had kunnen denken dat 15 kilometer voor de eindmeet een boerenprotest de weg blokkeert. Wanneer boerenzoon Maes toch verder wil rijden, wordt hij bruusk van zijn fiets getrokken. Bij de val breekt hij zijn sleutelbeen. De etappe is geneutraliseerd. De Belgische ploegleiding wil zich er niet bij neerleggen dat Hinot van de Franse boeren de tourzege op een presenteerblaadje krijgt.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Aster
27 jul. 2020 · 13 keer gelezen · 0 keer geliket