GEEN NIEUWS: 'Waarschuwing voor een tropisch regenseizoen.'

31 jul. 2020 · 11 keer gelezen · 0 keer geliket

Oostende-  Meteoroloog Wout Van Eedongen waarschuwt het land: "Overstromingen zoals we nog nooit eerder hebben gezien komen onze richting uit." Niet alleen hebben we de afgelopen twee maanden mogen genieten van een warm tropisch weertje, ook het tropische 'regenseizoen' zou nu onze kant uitkomen. 

De laatste maanden waren een hoogtepunt voor de kust, maar ook de meteorologen hebben hun handen vol gehad. Wout Van Eedongen is de eerste die zich hier over uitspreekt: 'De forse klimaatsveranderingen beginnen zich meer en meer op een onmiskenbare manier te tonen. Men heeft lang kunnen genieten van dit zomerweer, maar nu zullen we ook de gevolgen daarvan moeten ondergaan.' luidt het. 

Vooral de kust loopt een gevaar. Badplaatsen zoals Oostende denken voorbereid te zijn op een overvloed aan overstromingen, ze hebben nochtans een grote stevige pier. Maar ook dit lijkt de experten nog niet genoeg. "Dit is een serieuze code rood." 

Het team van meteorologen heeft al wel laten weten dat ze er alles aan zullen doen om zeker genoeg manieren te vinden om de buitengewone regenvallen tegen te gaan. "We hebben tijd nodig gehad om met overtuiging te kunnen zeggen dat we ons op dit punt bevinden, nu gaat al onze tijd naar het vinden van oplossingen." Verdere info en tips volgen nog. 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

31 jul. 2020 · 11 keer gelezen · 0 keer geliket