gestigmatiseerd

Rosie DW
4 jan. 2022 · 14 keer gelezen · 1 keer geliket

“Meneer! Mag ik u iets vragen?” Een journalist houdt een voorbijganger tegen.

“Tuurlijk, vraagt u maar?”

“Bent u gevaccineerd, meneer?” De man schudt het hoofd. “Meneer, mag ik vragen: voelt u zich gestigmatiseerd?”

De man neemt een papiertje en een potlood ter handen en schrijft ‘Love en Pies’. De journalist leest met hem mee en grinnikt even.

“Meneer, u bedoelt waarschijnlijk Love and Peace.”

Maar de man schudt het hoofd en kleeft het memoblaadje op zijn jas. “Kijk,” richt hij zich tot de journalist, “ben ik nu gestigmatiseerd? Neen, maar dit is wel wat ik voel: ik hou van de mensen om me heen maar zij pissen op me.”

De journalist knikt even. De man richt zich nu tot de journalist: “En u, meneer, bent u gevaccineerd?”

De journalist laat trots de Qr-code zien op zijn mobiele telefoon.

De man bekijkt het even en knikt. “Wat staat er nu, kunt u dat even voorlezen?” vraagt de man.

“Er staat Covid Safe Ticket,” beantwoord de journalist de vraag.

“Voel jij je zo of bent u nu gestigmatiseerd?” vraagt de man aan de journalist.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Rosie DW
4 jan. 2022 · 14 keer gelezen · 1 keer geliket