Haar in de boter

9 dec. 2022 · 5 keer gelezen · 1 keer geliket

Blanche droogt haar ravenzwarte haren.

Straks gaat ze op sollicitatiegesprek.

Na het haar in de boter en vechtscheiding met haar droomprins moet ze dringend op zoek naar een baan. Het appeltje voor de dorst kan ze vergeten. De villa in ’t Gooi is verleden tijd. Op haar zeven kleine vrienden van weleer hoeft  ze niet te rekenen.  Hun mijnwerkerspensioentjes volstaan amper om het rusthuis te betalen.

In een glossy magazine las ze over de nieuwe opportuniteiten in de haar- en huidverzorging bij mannen. Alsmaar meer rijkelui en personen uit de hogere regionen zouden hun haren laten bleken en cosmetica producten gebruiken. Een rage die begon bij een rijke luis uit de Verenigde Staten is naar Nederland overgewaaid. Vooral de oranje blush is in trek en met het oog op het WK voetbal gaat dit voor boter bij de vis zorgen.  

Zij zal bij het nakende interview haar adelbrieven meenemen. Prinsessen, mode en glitter zijn altijd een perfecte combinatie gebleken.

Als ze deze job binnenrijft zal ze zich eindelijk weer eens een andere kleurplix  kunnen veroorloven.

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

9 dec. 2022 · 5 keer gelezen · 1 keer geliket