Heilige boom in Jogi

19 nov 2024 · 2 keer gelezen · 0 keer geliket

oude knuffelboom -

rond zijn stam past makkelijk  

een compleet gezin

 

De heilige boom in de Jogi-tempel is een indrukwekkend en gerespecteerd symbool binnen het tempelcomplex. Deze eeuwenoude boom, vaak aangeduid als een shinboku (heilige boom), wordt beschouwd als een manifestatie van de goddelijke geest of als een verbinding tussen het menselijke en spirituele rijk.

Bij de Jogi-tempel staat de heilige boom centraal in de rituelen van vele bezoekers. Mensen bidden bij de boom voor gezondheid, bescherming of om hun wensen uit te laten komen. Ook wordt de boom geknuffeld. De indrukwekkende grootte en ouderdom van de boom symboliseren niet alleen kracht en stabiliteit, maar geven ook een gevoel van eerbied voor de natuurlijke en spirituele kracht die hij vertegenwoordigt.

De aanwezigheid van zo’n heilige boom versterkt de serene en spirituele sfeer van de Jogi-tempel en is een geliefd herkenningspunt voor pelgrims en bezoekers die er tot rust komen of een moment van reflectie zoeken.

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

19 nov 2024 · 2 keer gelezen · 0 keer geliket