meespelen

31 mei 2022 · 6 keer gelezen · 0 keer geliket

Ik ben aan het kijken voor een hypothecaire lening. En ik heb te lang gewacht, nu betaal ik waarschijnlijk 20.000 euro meer op 25 jaar. En ik probeer het goed te praten, de bank de schuld te geven. De waarheid is dat het me allemaal niets interesseert. Dan betaal ik maandelijks meer terug, wat maakt het uit?
Het spel van geld verdienen, geld uitsparen, verdienen op een ander. Kortingsacties.Afpingelen. Louche websites.
Ik zou liegen als ik zeg dat ik meer in geluk ben geïnteresseerd.
Het zit zo.
Je koopt een bril, de glazen zijn nieuw. Maar je glazen worden vuil. Elke keer als je ze poetst komen er krassen bij. Je moet ze proper houden, maar dat maakt krassen.
Is het beter een vuile, nieuwe bril hebben of een propere 'oude'?
Ik weet niet wat geluk is. Is het monopoly of schaken?
Nooit genoeg of voor altijd kwijt?
Ik wil praten met iemand die mensen helpt. Ik kan het niet alleen. Ik speel niet mee met de andere kindjes, mama.
II
Nu ben ik zelf papa. Groei ik een mens op of een robot? Ik wil dezelfde zwaktes niet zien in hem. Ik wil geen spiegel ik wil een 2.0
Ik wil een hard reset. Ik ben dom. Dom dom dom dom dom tot duizendmaal dom. En dan nog wat meer denk ik.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

31 mei 2022 · 6 keer gelezen · 0 keer geliket