Monet tentoonstelling

10 nov 2024 · 7 keer gelezen · 0 keer geliket

de waterlelies -

een drukte van jewelste

voor een impressie

 

De tentoonstelling ‘The Late Waterscapes’ in Tokio wordt momenteel gehouden in het National Museum of Western Art. De tentoonstelling loopt van 5 oktober 2024 tot 11 februari 2025. Deze speciale tentoonstelling richt zich op Monets latere werken, met name zijn schilderijen met water- thema, waaronder zijn iconische waterlelies en afbeeldingen van de Japanse brug in zijn tuin in Giverny. Er zijn ongeveer 50 stukken te zien, waarvan er veel zijn uitgeleend door het Musée Marmottan Monet in Parijs en voor het eerst in Japan worden getoond  .

De tentoonstelling benadrukt hoe Monets stijl evolueerde, abstracter werd door zijn veranderende gezichtsvermogen en de verdieping van artistieke verkenning later in zijn leven. Bezoekers kunnen grootschalige, meeslepende displays ervaren die de sfeer van het Orangerie Museum in Parijs nabootsen, wat een diepgaand gevoel geeft van Monets artistieke visie.

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

10 nov 2024 · 7 keer gelezen · 0 keer geliket