Not thàt fake...

11 mrt. 2021 · 26 keer gelezen · 0 keer geliket

                                                                                          Afbeelding ©Trends/Knack 

“Zo, die rechtervleugel hebben wij uitgemest. Wij kunnen aan de linkerkant beginnen.”
“Waar zou u uw bureaumeubeltjes willen zetten, Mevrouw Biden?”
“Mmm, ik heb daar achteraan een kamertje gezien waar ik mijn office wil maken, ideaal als ik nog verder videolessen moet geven aan mijn schatten van studenten.  Ik zou op de achtergrond  wat posters kunnen hangen die ze leuk vinden.”
“Komt voor mekaar, Mevrouw.  Oh, kijk daar komt mijnheer de President aan.”
“Ah, Joe, lieverd wat denk jij? Vind je het goed dat ik die kleine kamer voor mij inricht?”
“Doe maar liefste, ik zou trouwens bij God niet weten welke kamer je bedoelt.”
“Kom even mee, dan toon ik ze. Voor mij maak je toch een minuutje vrij?”
“Al goed, maar snel, ik heb dadelijk een persinterview.”
“Kijk, hier is het, wat een schattig kamertje, niet?”
“Ja en het heeft rechte wanden, dat is nog zo makkelijk vergeleken met mijn ovalen bureau.  Maar wat is dat kistje?  Is dat van ons?”
“Neen, nooit eerder gezien. Het is vast van Melania of van een van de kinderen want naar het schijnt zette Meneer Trump uit principe nooit een voet in de left wing.”
“Laat iemand van de veiligheidsdienst het maar openen want van die kerel hebben wij het laatste nog niet gezien. Nu moet ik ervandoor. Tot straks, schat.”

Het hoofd van de beveiliging is een uit de kluiten gewassen Mexicaanse immigrante. Ze merkt niets speciaals aan de kist die niet eens een slot heeft. Er zit een minipapierversnipperaar in, een zak met papiersnippers en  een aantal mapjes met op de omslagen namen 'that ring a bell'.  Ze kiest er enkele uit : Benjamin Netanyahu, Viktor Orban,  Recep Tayyip Erdoğan,  Rodrigo Duterte,  Kim Jong-un en Vladimir Poetin.  Alle mappen zijn leeg, uitgezonderd dat van Poetin. In zijn klapper zit nog één document.

Memo from the desk of D.Trump, Chairman’: 

‘Mel, kan je jouw secretaresse uit Oekraïne vragen deze tekst in haar beste Russisch te vertalen? Het is dringend en top secret, natuurlijk :

Mijnheer de President,
Waarde heer Poetin,
Beste Vladimir,

Zoals je al weet ben ik kandidaat voor het presidentschap van de Verenigde Staten. Mag ik u verzoeken de afvaardiging die naar u onderweg is te willen ontvangen en haar uw nodige steun te verlenen. Ik ben ervan overtuigd dat wij het samen goed zullen kunnen vinden. Ik heb van uw plannen gehoord om aan de Zwarte Zee een datsja te laten inrichten. Graag wil ik er met u investeren. Zodra het klaar is zal het mij  een genoegen zijn er te komen logeren.

Zeer toegenegen,

Donald Trump, collega in spe.’

Ze besluit dat iemand ooit de opdracht kreeg de documenten in deze fardes te vernietigen. Waarom is dit document aan de aandacht ontsnapt? Of zou het met opzet vergeten zijn?

Ze haast zich naar de First Lady.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

11 mrt. 2021 · 26 keer gelezen · 0 keer geliket