Blinde wraak

7 jan 2024 · 11 keer gelezen · 2 keer geliket

De geur van vis en diesel hing hem de keel uit.  Eeuwige duisternis verborgen achter een donkere zonnebril. Blootvoets rondolen, zingend om de pijn niet te voelen. Straakatten likten hem schoon: aangenaam was het niet maar de liefde was welkom. 

af en toe dacht hij  de warmte van thuis nog te voelen, maar die ilusie verdween snel. 

dag en nacht dromen van eten, tot hij bijna gek werd en  in vuilnisbakken ging   tasten tot ze hem wegjoegen als een hond.

Moedeloos en hongerig ging  thomas  dan maar op straat liggen in foetus houding bevend  van de kou. in stilte bad hij dat God hem kwam halen, maar geen licht, engelen..niets. Gewoon een nieuwe dag. 

Van het ongeluk herinnerde thomas zich niet veel meer, alleen die mannenstem zou hij zo weer herkennen als hij hem hoorde..ooit. 

vol genoegen keek frits de fabriek rond: als mieren opeengepakt zaten achter hun stikmachines voor een hongerloon, maar niemand durfde te klagen. anders moesten ze de prijs betalen, dacht hij , zoals dat jonge schoftje die mocht nog lang rusten in de goot. 

 

 

 

 

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

7 jan 2024 · 11 keer gelezen · 2 keer geliket