Het licht is uit
Ik zit alleen
Of niet alleen
Ik zie maar zwart, en hoor…
Maar wat?
Vooral de stilte om me heen
Ik heb iets vast,
Mezelf misschien
Misschien ook niet,
Dat weet ik niet
Ik leef nog, ja toch?
Leef ik nog? Ik hoop het,
Denk ik, of niet meer…
De stilte valt, verdwijnt,
Gedood
Ik hoor de kracht boven mijn hoofd
De kracht van bommen
Kracht van bloed
En zwakte die onder de mensen woelt
Ik grijp mezelf wat vaster
Pijn
Ik haat de dood
Verbitterd lijf
Van mij?
Van jou?
Van hem misschien.
Ik weet het niet en haat het zijn.
Nog even…