Oorlog

23 sep 2015 · 1 keer gelezen · 0 keer geliket

Het licht is uit

Ik zit alleen

Of niet alleen

Ik zie maar zwart, en hoor…

Maar wat?

Vooral de stilte om me heen

Ik heb iets vast,

Mezelf misschien

Misschien ook niet,

Dat weet ik niet

Ik leef nog, ja toch?

Leef ik nog? Ik hoop het,

Denk ik, of niet meer…

De stilte valt, verdwijnt,

Gedood

Ik hoor de kracht boven mijn hoofd

De kracht van bommen

Kracht van bloed

En zwakte die onder de mensen woelt

Ik grijp mezelf wat vaster

Pijn

Ik haat de dood

Verbitterd lijf

Van mij?

Van jou?

Van hem misschien.

Ik weet het niet en haat het zijn.

Nog even…

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

23 sep 2015 · 1 keer gelezen · 0 keer geliket