Pornosterren aan de hemel

19 apr. 2024 · 6 keer gelezen · 0 keer geliket

 

Avant la lettre. Maat, hij was allicht een goeroe met een bende fans.

God, wie heeft die meiden overal geschrapt? Echt. Moet ik geloven in een troepje gasten op hun trotinetten?

Een paar werkeloze zotten droegen toen sandalen zonders veters, noemden zich de uitverkorenen.

Op weg naar beterschap,  beter weten of een seksfuif in Jeruzalem.

Avant la lettre. Tof. Zo'n rave in de woestijn. Moet er nog wat toebak zijn? Wat pasta of een zalfje door Hemzelf gezegend waardoor alles beter glijdt?

God, mijn Vriend, ik vraag het U. Zo ook aan alle kloten op de wereld. Het sappige. Het grappige. Wie heeft dat toen geschrapt?

Altijd weer diezelfde vier malloten. Idioot is het. Hoe alles lijkt geweest te zijn, terwijl er toen al lekker werd geleefd gelijk een zwijn.

Te veel, mijn Vriend, is schoonweg naar hun hand gezet. Evangelie vijf. Het komt eraan. Het zit al in een pen.

Het gaat over dat beestig leven. Pornosterren aan de hemel of een hel die helder schijnt.

Iemand moet de waarheid durven sturen, dieper boren dan een worm ooit kwam.

Zwammen zullen tieren aan het firmament. Verwend zullen zij worden. Geesten van onze natuur.

 

 

uit de nieuwe reeks 'Duivelsverzen'

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

19 apr. 2024 · 6 keer gelezen · 0 keer geliket