Samouraï

2 aug. 2023 · 6 keer gelezen · 0 keer geliket

 

Hij zit in het pashokje met een kip.

Deze Carrefour is best groots, niet ver gelegen van de verbrandingsoven. In de Blauwe Toren, in dit industriepark met daarachter zijn winkels verging het onschuldige landschap.

Dit is een protestactie. Aanwezig zijn de heren Lemmens en De Vos terwijl Dimitri in dat hokje zit.

Een zoveelste wanhoopsdaad, want de afscheidsbrief is weer gebaseerd op datzelfde stripverhaal.

Hij zal daar weer blijven zitten tot na sluitingstijd en ook vandaag kan ik zo lang niet blijven. Dat zegt Lemmens tegen De Vos.

Intussen kennen we het tarief voor de opkuis, het gedweil, het uitvegen van alle sporen. Zelfs het prijskaartje aan een spannende broek raakte vorige keer bespat.

Hij zal straks weer het teken geven en dan weet je wat je moet doen. Opnieuw Lemmens tegen De Vos want De Vos is de stilste van de twee.

Het is echt verschrikkelijk. Hier hangt overal een prijs aan. Zo gaat dat, terwijl het waardeerbare wegkwijnt.

Ik hoorde hem kermen. Dat is het teken! Haal die bokaal en schuif hem onder het gordijntje. Altijd Lemmens tegen De Vos en De Vos haast zich.

Samouraï wordt verkocht in potjes van 300 ml. Dimitri wil altijd zo eindigen.

Samen met die braadkip en als De Vos iets zegt, dan is het in vorm van een korte zin.

Dit was een protestactie. Aanwezig waren de heren Lemmens, De Vos, ook Dimitri.

 

 

uit de reeks 'Duim voor Dimitri'

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

2 aug. 2023 · 6 keer gelezen · 0 keer geliket