Schuifelende zussen

5 jul 2021 · 44 keer gelezen · 2 keer geliket

De twee zussen schuifelen in haar schaduw mee terwijl ze met een arendsoog het fruit, de groente, vlees en vis op de markt monstert. De finaal geselecteerde schatten torsen ze mee op hun hoofden langs de roodbruine aarden weg.

's Avonds toveren ze een koningsmaal op tafel en het eetfestijn mondt uit in een dansfeest. Fonkelende ogen, zweetdruppeltjes op naakte schouders, dansende heupen, billen, borsten en buiken.

De planken vloer en de kleurrijke peertjes denderen mee met de tokkelende percussie. Regendruppels sijpelen van het afdak op de plastieken stoeltjes. De steeds harder plensende regen en de opruiende drums brengen de menigte in extase.

Met het verglijden van de tijd en het luwen van het ritme, schuifelen de drie zussen de nacht in. De muzikanten gluren naar hun steeds verder verdwijnende gestalten tot ze volledig opgeslorpt worden door de duisternis.

 

---

Kunstwerk:  Elia Ajolfi

Middelheimpark, Antwerpen

Zin in Musea, Creatief Schrijven, 27 juni 2021

Foto: Elise Eos

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

5 jul 2021 · 44 keer gelezen · 2 keer geliket