Ik geloof

29 jun. 2015 · 12 keer gelezen · 0 keer geliket

Ik geloof

 

Ik geloof in de magie van kleding. Van schoenen, over ringen tot broches. Mijn eerste Dr. Martens gaven me de nodige ‘ballen’ om me (soms letterlijk) staande te houden in een echte mannenwereld. De wereld van de Metal en Hardcore was vrijwel geheel gevuld met mannen en mijn stevige schoenen hielden me recht en gaven me houvast.

Hetzelfde effect hebben mijn broches op mij. Ze bezitten magische krachten en zonder een broche op mijn borst voel ik me naakt.

Dit geloof begon in Londen, na een opvoering van Dirty Dancing, in een gezellig klein theater met rode pluche alom.

Na de show kocht ik een setje broches, waaronder één met de tekst: “Nobody puts baby in a corner.” Ik begon deze broche te dragen op lastige momenten, donkere dagen en dagen die straalden van geluk.

Ze is roze, wat an sich al vrolijk maakt, maar de echte magie schuilt in de tekst. Letterlijk en figuurlijk geeft die me kracht. Ik voel me onoverwinnelijk, onaantastbaar, met mijn blikken schild op mijn hart.

Schoenen en broches zijn mijn superkrachten op een woelig pad. Ik ben en blijf een dromerig, roze meisje. Ik heb stevige stappers nodig die me beletten weg te zweven.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

29 jun. 2015 · 12 keer gelezen · 0 keer geliket