Wat ze vonden onder het ijs

30 jan. 2022 · 4 keer gelezen · 1 keer geliket

Daar lag het dan, een verfomfaaid doosje Iglo fishsticks uit 2016. Dat vonden ze onder het ijs. Ernaast in de diepvries lag een doosje gehakte spinazie met mozzarella uit datzelfde jaar. De ganse ijskast was eigenlijk een ramp. Overal walgelijke vlekken en wansmakelijke rotzooi. Enkel de fles Youvalle melk was nog niet over de houdbaarheidsdatum; ten minste houdbaar tot 29-01-2022. Dat laatste vond inspecteur bij de gerechtelijke politie Otten merkwaardig. Hoe komt die kartonnen doos melk hier? dacht hij. Ook het feit dat de keuken zelf spic en span proper was creëerde bij hem verwarring. “Ik snap er niks van,” zei hij vertwijfeld tegen de wijkagent die het dode lichaam van de jonge vrouw gevonden had. “Kijk jij altijd eerst in de koelkast?” vroeg die. Inspecteur Otten liet de vraag onbeantwoord. Het slachtoffer, een mooie, jonge advocate van halfweg de dertig lag ondertussen ook in de vriezer. Het mortuarium van Schaarbeek was maar een kwartiertje rijden.

Inspecteur Otten: “Ik hoop dat de autopsie me vertelt wat meester Baudewyn het laatst gegeten heeft. Gaat die misschien altijd uit eten, op restaurant en zo. Onbegrijpelijk. Koken deed die niet volgens mij.”

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

30 jan. 2022 · 4 keer gelezen · 1 keer geliket