RVP

Gebruikersnaam RVP

Teksten

Single bells

Single bells… Kerstmis, de leukste tijd van het jaar… Voor wie een gezin heeft of een gezellige familie om dit mee te vieren. Als alleenstaande, kinderloze dertiger staat er geen aspergeroomsoep met balletjes en steengrill op het menu, maar de fles bubbels wordt gelijkmatig verdeeld over de eenzame kerstavond tijdens een serie op Netflix. Dit jaar had ik me door een man laten overhalen om op kerstavond op date te gaan. Alle restaurants zouden zich hullen in een uitgelaten sfeer met gezelligheid troef. Alle restaurants, behalve datgene waar wij die avond terechtkwamen. Wij en twee andere koppels zaten aan somber gedekte tafeltjes. De sfeer was ver te zoeken. De kerstboom was duidelijk van plastiek en het leek of de versieringen waren aangebracht door een kleuter van 5. Afgaand op de familiefoto die boven de bar hing, zat ik er niet ver naast. Mijn date was een grote slanke man met een aanstekelijke lach. Hij had zich niet speciaal opgedoft, maar zijn kontje kwam goed uit in zijn strakke jeansbroek. Dat gaf me een beetje hoop op een aangename avond. Ik had plaats genomen tegenover hem aan het tafeltje. Gehuld in mijn veel te strakke groene jurk en een rode bombastische strik in mijn haar. De kerstboom in het restaurant was er niks tegen. Ik nipte van mijn cocktail. De alcohol kreeg een beetje grip op mijn zenuwen. Mijn date zijn ogen hadden zich gefixeerd op het punt waar mijn borsten samen komen. Ik bekeek hem nauwkeurig, tot mijn blik op zijn schoot rustte. Ik zag zijn geslacht groeien, samen met mijn angst op een faliekante afloop. Ik leunde een beetje verder voorover om het wat beter te kunnen bekijken, waarbij ik per ongeluk een duw tegen het tafeltje gaf en zijn vol glas bier in zijn schoot belandde. Hij sprong op van zijn stoel, maar het kwaad was al geschiedt. Mijn woordenstroom van excuses kon de krimpende bobbel in zijn spannende jeansbroek niet meer tegengaan. Ik rekende onze drankjes af en nam afscheid van mijn date met zijn natte broek. Heel de weg naar huis had ik de slappe lach. Oh wat was ik blij met mijn fles bubbels en Netflix in de zetel. En gelukkig maar, dat ik lasagne had uitgezet. Je weet maar nooit op kerstavond!

RVP
0 0

Opleiding

Schrijf-op-je lijf van stad Antwerpen
Cursus vertellen - drie boomkesberg

Publicaties

Liefdesbrief in '1001 liefdesbrieven'
Gedicht 'Nostalgie' in FEEST!, 10e editie 'week van de poëzie' in Merksem.
Expo 'divers pluimage' door Fameus

Prijzen