Als je later groot bent

Atlas
9 dec. 2013 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Wat wil je later worden? Een vraag waar je als kind allang een antwoord op had. Ik weet het nog goed. Ik wilde onder andere een cowboy, astronaut, brandweerman, politieagent, soldaat, ridder, schrijver, en acteur worden. Naarmate ik ouder werd kwam ik erachter dat lang niet alles wat ik wilde worden even realistisch was. Cowboy of ridder zat er helaas niet in. Een astronaut, soldaat, politieagent of brandweerman worden waren ook geen doelstellingen meer voor mij. Schrijven en acteren dan, net twee dingen die zo'n heerlijke bestaanszekerheid geven. Maakt niet uit, dromen zijn er om uitgevoerd te worden. Of niet, en dan moet je er na een tijd toch echt aan geloven dat je iets anders moet gaan doen om de rekeningen te kunnen blijven betalen. Want niet iedereen kan een succesvol schrijver, acteur of rockster worden. Maar een enkeling wordt het wel, probeer gewoon die enkeling te zijn. Die enkeling die een succesvolle ondernemer wordt, of een goede dokter, misschien wel de president? Het enige wat je te verliezen hebt is dat je droom geen werkelijkheid wordt. Dan vind je terwijl je probeert je dromen te verwezenlijken wel iets anders wat je leuk vind om te doen. Of niet natuurlijk. Ach, zolang je maar gelukkig bent. Daar hoef je geen beroemd schrijver of filmster voor te zijn. 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Atlas
9 dec. 2013 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket