Bini

29 mrt. 2022 · 31 keer gelezen · 0 keer geliket

Tot voor kort werd er een beetje meewarig gedaan over Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux, zoals de Waalse ploeg van Hilaire Van der Schueren voluit heet. Wanty behoort tot de WorldTour, de hoogste divisie in het internationale wielercuircuit, maar moet het stellen met een bescheiden budget en dito resultaten. Een afschuwelijk truitje ook, waarvan het mislukte design in gele fluokleuren menigeen de ogen uitsteekt. Het lelijke eendje van het WorldTour-peloton, zeg maar.

Het kan verkeren. Tegenwoordig is Wanty hip, met dank aan zijn Afrikaanse goudklompje Biniam Girmay. Bini is the next big thing van het internationale wielrennen, al zeker sinds zijn sensationele overwinning in Gent-Wevelgem afgelopen weekend. Wedden dat zelfs dat verfoeide shirtje nu een hebbeding wordt?

En zo symboliseert Wanty ineens de nieuwe lente in het profpeloton. De foto bij dit stukje vat het helemaal samen: een stralend blauwe hemel, een fel ontluikende treurwilg en op de voorgrond Bini die volledig assorti de camera’s tegemoet fietst.

 

Foto: © Simon Mouton

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

29 mrt. 2022 · 31 keer gelezen · 0 keer geliket