De echte helden

23 aug 2014 · 11 keer gelezen · 0 keer geliket

Natuurlijk wil ik een held zijn, wie niet? Maar boven al wil ik doen wat juist is. Een held zijn wil niets zeggen over je goedheid. Je kan een held zijn voor een gemeenschap die samen met jouw verblind is van de waarheid door hun eigen idealen. Of je kan een held zijn voor een andere verblinde gemeenschap die vasthoud aan andere idealen. Of een van hen gelijk heeft is een zaak van perceptie waardoor "juist en fout" geen vaste waarde meer hebben maar eens zo duidelijk wordt hoe relatief alles is. Een echte held "doet" niet persé maar "probeert" ook soms andere te begrijpen, helder te blijven denken, outside of the box te denken, te doen wat juist voelt in plaats van wat juist "is" en handeld nooit enkel uit eigenbelang in dingen die hij voor andere doet. Het enige wat mensen ervan weerhoud om helden te zijn is hun onderwerping aan de manipulatie door en voor de maatschapij die ze verafgoden. Misschien wordt het tijd om hieraan massaal te ontsnappen en elkaars helden te worden.

Tayson peeters.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

23 aug 2014 · 11 keer gelezen · 0 keer geliket