De “Hoe komt dat”-litanie

30 jun. 2018 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Het hele gebouw stinkt naar vis; hoe komt dat?

Een zwangerschap bij de mens duurt 9 maanden, bij de olifant 22 maanden; hoe komt dat?

Abu kan niet fietsen; hoe komt dat?

De aarde is niet plat, niet rond maar lijkt meer op een aardappel; hoe komt dat?

Veel Zweedse vrouwen hebben lange blonde haren en lange slanke benen; hoe komt dat?

Na zeven weken staat er schimmel op die kaas; hoe komt dat?

In het oude Egypte bouwde men piramides, in Albanië nooit; hoe komt dat?

De menstruatiecyclus, hoe komt dat?

De toekomst heeft altijd een fout geheugen, hoe komt dat?

60 secondes in 1 minuut, 60 minuten in 1 uur, 24 uren in 1 dag, 7 dagen in 1 week, 4 weken in 1 maand, 12 maanden in 1 jaar; hoe komt dat?

Roken is dodelijk; hoe komt dat?

Warme Coca-Cola smaakt zoeter dan gekoelde, hoe komt dat?

Ik vind nooit de ware liefde; hoe komt dat?

Een flamingo ziet meestal roze en staat vaak op één poot; hoe komt dat?

De stelling van Pythagoras is niet zo ingewikkeld, het bewijs van de Riemann-hypothese wel; hoe komt dat?
Rolf heeft zichzelf overtroffen met die tekst over de Rock ’n Roll Junkies (Jow! Whisky!); hoe komt dat?

De piemels van zwarten zijn altijd veel, veel groter; hoe komt dat?

Een nummerplaat in Nederland ziet geel en zwart, in België rood en wit; hoe komt dat?

Ze lachen nooit met m’n beste grapjes, altijd met de flauwste; hoe komt dat?

Sinterklaas komt op 5 december, de kerstman op 24 december; hoe komt dat?

De cowboy Ronald Reagan en viswijf Margaret Thatcher waren minder populair dan Donald Trump; hoe komt dat?

Na zes pintjes valt Bompa altijd in slaap; hoe komt dat?

Sommige boomsoorten groeien zeer traag; hoe komt dat?

Het internet bestaat voor 85% uit porno; hoe komt dat?

In Australië gebruikte men stokken om de lucht omhoog te duwen. In Eskimoland scheurde het lid van een man en dit voorval werd de schepping van de vrouw; hoe komt dat?

Op een dag ga ik dood; hoe komt dat?

Een ochtenderectie heb je niet noodzakelijk ’s ochtends; hoe komt dat?

De paus woont in Vaticaanstad; hoe komt dat?

….

 

Hoe komt dat?

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

30 jun. 2018 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket