Casper Hoogenboezem

Gebruikersnaam Casper Hoogenboezem

Teksten

IRRITANTE IRRELEVANTE HARTSLAG

we eten bloemkool, schaamte?, die kans komt niet meer terug, zelf een woord verzinnen dat niemand kent, als er geen passie is, drie graden Celsius en bewolkt, het wordt niks, moeder meldt dat de verwarming wel degelijk aanstaat, I feel so far away, leeft die nog?, daarnet pipi gedaan, ikzelf honderdtwintig, veel herrie, in haar ondergoed pannenkoeken bakken, waar ken jij Henk van?, een crisis in het ongewisse, ga niet in klootzak-modus, ik wil wel nieuwe mensen ontmoeten, je kan daar mee gooien, ik eet Cheetos Chipito met kaassmaak, met Jan en alleman leuteren over ongeneeslijke kankers, hij doet het!, een witte cowboy-onderbroek ook bij vijfentwintig graden, zonsopgang om 08:42, geniet ervan!, hij wil voetballer worden, uit verveling laat ik nog een scheet, hoeveel heb ik al gespaard?, wees blijmoedig, een postkaart met een reproductie van Frits van den Berghe, ik hoef er niks voor te doen, Vital heeft vijf dagen dood in zijn zetel gezeten, mooi klassiek concert met mevrouw Faust op de viool, insect dood geklopt, dat hebben ze in de Lidl niet, een overbodige RTBF-reportage, daarna ging ze naar de hemel, Hiccup Boogie, vanzelf, ik heb liever kabeljauw, oefen!, ik stond paf, verveling, de spelende kinderen maken veel lawaai, er zit een inktvlek op het tafellaken, om drie uur ‘s nachts, wie ging er ook alweer naar de Zoo?, een IQ van vijfenzeventig, de wind waait fout, ik moet nog naar de bakker, alles gaat veel trager, hij stinkt naar zweet, waarom zegt ze niks?, Turnhout terminus, een hart is stilgevallen, geen ex-lief, het staat in brand, slechte buschauffeur, wereldleider in trapladders naar hogere sferen, hij klopt altijd, slaap genoeg of lanterfant, de Blauwe Vinvis heeft er twee, hoe pornografische boekskes weggooien?, het eten is klaar, vader is drie jaar dood, ze heeft een spitse neus, heel vrij want alles mag, ik dacht dat mijn moeder biefsteak ging bakken, begeerte troef!, de Kluger Hans-feedback-madam ontmoeten, a gentleman noemt men dat, ik slaap en masturbeer te veel, Toon hang niet de clown uit!, het regent niet, er is geen passie, recht naar huis, besturingssystemen op zelfbouw PC’s installeren is niet leuk als de verwarming niet op staat, ge wilt wel maar ge moogt niet, in vijf minuten is dat geflikt, de pistolets zijn hard, daag jezelf genoeg uit, nog drie euro te goed, irrelevante hartslag, neen, liever niet.              

Casper Hoogenboezem
14 0

De “Hoe komt dat”-litanie

Het hele gebouw stinkt naar vis; hoe komt dat? Een zwangerschap bij de mens duurt 9 maanden, bij de olifant 22 maanden; hoe komt dat? Abu kan niet fietsen; hoe komt dat? De aarde is niet plat, niet rond maar lijkt meer op een aardappel; hoe komt dat? Veel Zweedse vrouwen hebben lange blonde haren en lange slanke benen; hoe komt dat? Na zeven weken staat er schimmel op die kaas; hoe komt dat? In het oude Egypte bouwde men piramides, in Albanië nooit; hoe komt dat? De menstruatiecyclus, hoe komt dat? De toekomst heeft altijd een fout geheugen, hoe komt dat? 60 secondes in 1 minuut, 60 minuten in 1 uur, 24 uren in 1 dag, 7 dagen in 1 week, 4 weken in 1 maand, 12 maanden in 1 jaar; hoe komt dat? Roken is dodelijk; hoe komt dat? Warme Coca-Cola smaakt zoeter dan gekoelde, hoe komt dat? Ik vind nooit de ware liefde; hoe komt dat? Een flamingo ziet meestal roze en staat vaak op één poot; hoe komt dat? De stelling van Pythagoras is niet zo ingewikkeld, het bewijs van de Riemann-hypothese wel; hoe komt dat? Rolf heeft zichzelf overtroffen met die tekst over de Rock ’n Roll Junkies (Jow! Whisky!); hoe komt dat? De piemels van zwarten zijn altijd veel, veel groter; hoe komt dat? Een nummerplaat in Nederland ziet geel en zwart, in België rood en wit; hoe komt dat? Ze lachen nooit met m’n beste grapjes, altijd met de flauwste; hoe komt dat? Sinterklaas komt op 5 december, de kerstman op 24 december; hoe komt dat? De cowboy Ronald Reagan en viswijf Margaret Thatcher waren minder populair dan Donald Trump; hoe komt dat? Na zes pintjes valt Bompa altijd in slaap; hoe komt dat? Sommige boomsoorten groeien zeer traag; hoe komt dat? Het internet bestaat voor 85% uit porno; hoe komt dat? In Australië gebruikte men stokken om de lucht omhoog te duwen. In Eskimoland scheurde het lid van een man en dit voorval werd de schepping van de vrouw; hoe komt dat? Op een dag ga ik dood; hoe komt dat? Een ochtenderectie heb je niet noodzakelijk ’s ochtends; hoe komt dat? De paus woont in Vaticaanstad; hoe komt dat? ….   Hoe komt dat?

Casper Hoogenboezem
0 0