Een geseksualiseerde samenleving

7 sep 2024 · 16 keer gelezen · 2 keer geliket

Dit is een geseksualiseerde en gemedicaliseerde maatschappij. We moeten allemaal bij wijze van spreken pornosterren zijn in bed, en als je niet kan presteren bestaan er wel blauwe tabletjes of talloze derivaten. We bezwijken allemaal aan de sociale druk, want iedereen doet het toch tenslotte niet?

Als ik kinderen zou hebben – puur hypothetisch – zou ik ze een goede raad willen geven, dus geef ik ze maar door aan mijn neefjes en nichtje: ‘ mannen, wacht nog maar even met seks tot jullie er echt klaar voor zijn en ten volle van kunnen genieten. En vrij vooral veilig .’

Want iedereen doet zo maar op, als kiekens zonder kop. De meesten overdrijven echt en bij de meeste mannen zakt hun verstand in hun broek als ze een mooie vrouw zien. 

Seks wordt tegenwoordig een consumptie goed, een handelswaar. Seks wordt door sommigen gebruikt als chantagemiddel om hun zin te krijgen, of erger nog: seks als wapen. Kijk maar wat in 1995 in ex- Joegoslavië is gebeurd. Waar zijn we mee bezig? Seks hoort genot te zijn, seks hoort fun te zijn, met wederzijdse toestemming. 

Er bestaan spelregels als je je engageert voor bijvoorbeeld een trio of foursome. Maar ja, wie luistert überhaupt naar mij? Ieder bepaalt voor zich of hij of zij eraan wil meedoen en ieder koppel bepaalt voor zich hoe ze hun relatie willen invullen.

Geseksualiseerd en gemedicaliseerd.

Gefantaseerd? Niet echt want de realiteit is echt.

 

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

7 sep 2024 · 16 keer gelezen · 2 keer geliket