Egonaut

17 jun. 2023 · 12 keer gelezen · 1 keer geliket

 

Hoe word ik premier. Door dit boek te lezen is hij daar geraakt. Zolang je maar een beetje peupels blaat en het electoraat gedwee een bolletje rood kleuren laat. Hoe word ik dichter. Dat had ook gekund.

Het is nu zo. Het is gelukt. Necrofiel. Het liefst ook anarchist. Vandaag is het beslist. Alles wordt gelukkig afgeschaft. Democratie. Goodbye de welvaartstaat. Geld is voortaan vals. Je bent geen zak meer waard, gij egonaut.

Heb je een huis te groot te veel teevee te breed of in een land ver weg een villa voor de lol. Het mag. Worden gekraakt want de premier heeft dat beslist en eindelijk. Iedereen de pot op met zijn rijkdom. Weerom krijg je diarree.

Het is. Ik zeg. Je eigen schuld. Oesters kopen zonder kop en niet meer vers. Ik vecht. Al lang niet meer. Ja goed. Ik weet het, schat. De bloemen zijn te laat gekomen omdat onze zon heel even rusten moest. Niets bloeit hier zomaar.

Die warmte helpt. Intussen. Voor altijd. De hebzucht is verjaagd. Gestreden wordt nog om de erwten op het veld. Hongersnood. Echt overal zal het verkeren. Omdat het niet anders kan. De zienden hebben alles blind gedaan. Warempel veel te veel echt veel te lang.

Desalniettemin. Verwacht mij straks. Mijn lieveling. Ik heb een blauwe helm gekocht. Een ruiker anjers, ook oranje snoepgoed. Wacht op mij. Daar bij het kleine pont want mijn raket, dat ruimtetuig heeft zijn bestemming nooit gekend.

 

 

uit de reeks 'Waanhoop'

 


 

 

 

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

17 jun. 2023 · 12 keer gelezen · 1 keer geliket