GEEN NIEUWS: Mama viert vakantie

Aster
26 aug. 2020 · 28 keer gelezen · 0 keer geliket

Nu alle landen rondom ons op ‘Oranje’ gaan, blijven we massaal thuis. De nog beschikbare vakantiehuisjes zijn of gruwelijk duur of er loopt een schimmelspoor van de keuken naar de badkamer. Na dagen zoeken op het internet, weten we het zeker: ‘there is no place like home’.

Om te garanderen dat men na een staycation voldoende uitgerust is, heeft het Ministerie van Toerisme een aantal richtlijnen opgesteld. Van de jongeren wordt verwacht dat ze tijd doorbrengen met hun ouders. De televisie blijft uit. Tegen de verveling wordt de afwas, net als op de camping gewoon met de hand gedaan. Er is een corveelijst waarvan mama vrijgesteld is, want mama viert vakantie. Bovendien mogen er alleen kleren gedragen worden uit de van te voren ingepakte koffer. Er zal tussendoor niet gewassen worden.

Natuurlijk is er ook aan papa gedacht. Hij verkeert al in een betere positie, want hij hoeft niet helemaal naar Spanje of Zuid-Frankrijk te rijden. Hij wordt wel geacht om iedere avond de maaltijd op de BBQ te bereiden.

Grasmaaien, planten watergeven, het kuisen van het konijnenhok en het voeren van de katten, wordt net als tijdens iedere vakantie, overgelaten aan de buren. Dit alleen tijdens de vooraf afgesproken vakantieperiode. Het kan immers niet altijd vakantie blijven.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Aster
26 aug. 2020 · 28 keer gelezen · 0 keer geliket