gurfa

6 aug 2017 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket
(gurfa: Ar., "de hoeveelheid water die je in een handpalm kan houden")       sommige dingen zijn zo mooi dat ze altijd door je vingers glippen. we stonden op blote voeten aan de beek en schepten water met onze handen om te voelen dat we leefden.   hoe als we blaasden het zachtjes kabbelde, een klein meer in de vorm van een handpalm, en we dan dachten dat we de wereld vasthielden.   je zei dat ik bijzonder was. dat je mijn ogen in het water kon zien omdat de zon ze reflecteerde. ik lachte rimpels in het oppervlak.   later bleken zomers toch vergankelijk, toen we wilden dat we de centiliters zoals momenten neer konden leggen.  hoe ze dan zonder contouren zouden bestaan  op een vensterbank naast rododendrons, twee afgietsels regen om samen naar te kijken.    alleen in de winter kan je de tijd bevriezen.   we leerden onze handen om los te laten. het water viel langs onze vingers op de grond en tekende kringen in de aarde.    ik was zo bang dat ik je kwijtraakte.      

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

6 aug 2017 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket