Daar kwam ze dan, de heks.
Iedereen staat muisstil in de klasrij.
Niemand durft te bewegen want anders tovert ze je om in een kikker.
Haar adem stinkt verschrikkelijk naar rotte vis, waardoor we bijna flauwvallen.
In haar haar groeien slangen die ons willen verslinden.
De stem van de heks zorgt ervoor dat glazen, spiegels en ramen barsten.
Wanneer ze een vraag stelt en je weet het antwoord niet dan snijdt ze met een bot mes één van je vingers af, die hangt ze dan op in het klas lokaal als versiering.
Als je gebuisd bent voor een toets moet je vijf regenwormen opeten.
Afschuwelijk lelijk is nog een te mooie beschrijving voor hoe ze eruit ziet
Niemand durft haar tegenspreken, degene die haar toch tegenspreken worden opgegeten door haar huisdier Meneer Spin
Iedereen is doodsbang voor haar.
Haar man (die niet durfde weigeren om met haar te trouwen) heeft ze omgetoverd in een mier en daarna heeft ze hem vertrappend, omdat hij ongehoorzaam was. We haten haar allemaal heel erg, maar niemand durft dat te tonen.
Wat die lelijke heks met onze vorige juf gedaan heeft weet niemand. Misschien heeft ze, ze wel in stukken gesneden en opgegeten.
Wanneer de heks voor goed zal verdwijnen weet niemand, hopelijk heel snel.
Ik heb gewenst dat ze op haar bezem terug zal vliegen naar waar ze vandaan komt en dat wanneer ze eenmaal aangekomen is, ze opeens tweehonderd kilo weegt, waardoor ze nooit meer terug kan vliegen.