Konijn

25 mei 2023 · 18 keer gelezen · 0 keer geliket

Arthur:                Papa, Robin zegt dat ze later Elsa wilt worden, maar dat gaat niet, eh.

                           Papa, Robin zegt dat ze later…

Papa:                   Ik heb het de eerste keer ook gehoord, Arthur.

Arthur:                Dat gaat niet eh, want ze heeft geen ijskrachten.

Papa:                   Wil jij graag Elsa worden, zus?

Robin:                  Ja. (heel stilletjes) 

Allicht knikt ze enthousiast, maar omdat ze voorover gebogen zit, kan ik het niet zien in de achteruitkijkspiegel.

Papa:                   Je zingt heel graag eh, meisje. Dat kan je wel worden, hoor, zangeres. Wil je                                zo goed kunnen zingen als Elsa?

Robin:                  Ja.

Arthur:                Maar ijskrachten bestaan niet, eh papa.

Papa:                   Nee, jongen ijskrachten bestaan alleen in verhaaltjes en filmpjes, maar zus                                    kan wel leren zingen. Wil je dat graag, want dan kan je later naar de                                            muziekschool om te leren zingen?

Robins onderlip krult op en ze gaat de eerste fase van haar protroutine in, dadelijk gooit ze met iets of roept ze.

Arthur:                Ik wil dat wel.

Robin:                  Nee, ík wil dat!

Dat roept Robin inderdaad overdreven boos. Als ze aan Arthur had gekund, had ze hem een lap verkocht. (fase 3) Gelukkig zit ze vast op haar autozitje. De laatste fase van de protroutine kan ze dus niet uitvoeren. Ze lijkt te kalmeren.

Papa:                   Als jullie dat willen, kunnen jullie dat allebei, dat is geen probleem. Zal ik                                     #LikeMe opzetten?

Arthur/Robin:    (samen) Ja.

Arthur:                Papa?

Papa:                   Ja, jongen.

Arthur:                Ik wil later liever Chase worden van PawPatrol.

Robin:                  Dat gaat niet, eh papa.

Papa:                   Nee, jongen, dat kan ook alleen maar in filmpjes en verhaaltjes.

Arthur:                Ik kan toch altijd een politiepup zijn, dat gaat toch.

Robin:                  Nee, dat gaat niet.

Papa:                   Nee, jongen dat gaat niet, je kan wel bij de politie gaan. Dat gaat wel.

Robin:                  Arthur?

Arthur:                 Ja.

Robin:                  Jij wordt geen hond later.

Arthur:                Nee?

Robin:                  Jij wordt gewoon een konijn.

Arthur:                 O.

Daarmee wordt het stil tussen de twee alsof hiermee het laatste woord gezegd was. De liedjes van #LikeMe klinken hun vertrouwd in de oren en ze kijken allebei uit hun raampje naar buiten. Op deze weg door de velden kunnen ze lekker wegdromen in de verte. Nog vijf minuutjes en we zijn aan school.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

25 mei 2023 · 18 keer gelezen · 0 keer geliket