Liefdesbrief aan Natasja De Pauw

1 nov. 2022 · 126 keer gelezen · 3 keer geliket

Liefste Natasja De Pauw,
Voor jou neem ik de trein naar Luik-Guillemins en Eupen. Ik droom dat jij mijn treinbegeleidster bent (en Gerwin Van Praet de machinist).
Je herkent me aan het okergele, stoffen zakje met opschrift "Survival Kit". Daarin: een theezakje voor wanneer er warm water in plaats van thee uit het apparaat komt, een mand om fruit of groenten in te schikken (eerst zaten er ook fruit en groenten bij, maar dat bleek niet erg praktisch; fruitvliegjes en schimmel horen niet thuis in een cadeau), een foto van mezelf van toen mijn tanden nog van elkaar afstonden, en een gouden vierkleuren-Bic (omdat er toch iets van mezelf bij moet zitten, vind ik, want ook al ben ik eerder meegaand, er ís een vleugje eigenheid).
En op die dag, wanneer jij mijn treinbegeleidster bent, en Gerwin onze machinist, zal ik het zakje "vergeten" bij het verlaten van de trein.
Geniet ervan,
Birgit


Natasja De Pauw is een personage uit "Lijst", kort verhaal van Annelies Verbeke (verhalenbundel "Treinen en Kamers").
Waarom deze liefdesbrief? Tijdens de herfstvakantie 2022 nodigt Radio 1 uit om een liefdesbrief te schrijven aan je favoriete personage, naar aanleiding van het Radio 1 Boekenfeest

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

1 nov. 2022 · 126 keer gelezen · 3 keer geliket