Solarium (het; o)

28 aug. 2023 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

 

Het betreft eenvoud. Je kan er een noodrem mee activeren. Voor verhanging gebruiken. Om een koe uit drijfzand te trekken.

Bovendien is het een soort perpetuum mobile. Hij maakt ze zelf. Elke dag één.

In het midden. Een spoel gevuld met solarium. Daardoor draait de spoel nooit mee met de aarde.

Alles errond draai wel met deze planeet. Het volstaat een verbinding te maken tussen de spoel en de omgeving.

Het redt zijn leven redden. Het kan doden. Dat wil hij vooralsnog niet.

Hij kan afstappen gelijk waar langs het spoor. Het ding blijft altijd even aan de noodrem hangen maar wordt telkens gestolen door een gek nog voor het ontdekt wordt.

Op die manier zijn al meerdere gekken ontstaan. Het betreft altijd directe spontane liefde. Tussen hen en het ding.

Mendeleev weet het. Er ontbreekt nog veel op zijn tabel. Nog veel eenvoud op zijn bord.

De toestellen worden gekoesterd en geheim gehouden.

Alle koeien blijven desalniettemin braaf liggen. In de gracht.

 

 

uit de reeks 'Kleinood'

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

28 aug. 2023 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket