Musicbardude’s log :
stardate 04/12/21 – 19:16
Lap, mijn eerste writers block in mijn prille creatief schrijven carrière. Smartphone laden met stimulerende muziek, headset op en naar de Scheldekaai hoofd laten leegblazen.
Been there, done that. Komt goed.
Musicbardude’s log :
stardate 07/12/21 – 02:38
Zoals sommigen uit mijn vorige post al konden opmaken, was ik eergisteren slachtoffer van de gevreesde writers block.
Zoals iedereen heb ik dat direct gegoogeld en ik was duidelijk niet het eerste slachtoffer. Vele artikels gelezen over dit euvel, er zijn er zelfs die beweren dat het niet echt bestaat...
Uitwaaien aan de Schelde met wat muziek zoals ik naïef aankondigde werkte deze keer echter niet.
Dus, geprobeerd om te schrijven met een balpen op papier. Nope.
Ook niet met een vulpen, potlood, stift, stuk houtskool.
Ook niet op de muren, een serviet, een kladblok, A4 printpapier, mijn belastingbrief, op mijn arm tatoeëren en na een paar zinnen gestopt. Hopeloos.
Op mijn laptop, smartphone, tablet lukte het ook niet ; telkens die mentale blokkade.
Een paar glazen whiskey, nog meer koffie, wat coke en speed, vloeibare xtc, mda derivaten, weed, paddo's, LSD, heroine... Geen effect op mijn blok.
Sporten, sex (zowel masturbatie als copulatie), wandelen in de natuur, het kanaal overzwemmen, parachutespringen, darts.... echt niets gekort.
Ik was toch stillekes aan hopeloos en aan het wanhopen of ik mijn flow ooit nog terug zou kunnen vinden.
Gedeprimeerd lag ik, moe van al die activiteiten s'avonds in mijn heerlijk bad met rozenblaadjes te weken. Een beetje aan het spelen met mijn bad eendjes en toen plots ...
Eureka
Ik moet gewoon schrijven over mijn writersblock. De vijand benoemen en de demon zo uitdrijven.
Hierbij.. gelukt !