Kirstenn

Gebruikersnaam Kirstenn

Over Kirstenn

Soms kunnen woorden zoveel meer zeggen als dat we durven uitspreken. Ik ben kirsten, opvoedster bij mensen met een beperking, en schrijven is mijn 2 de communicatie.

Teksten

spiegelbeeld

Vanop een afstand zie ik een meisje, het lijkt alsof ik haar ken Wanneer ik dichterbij kom is het zo vreemd, ze lijkt precies op wie ik ben. Haar beeld maakt me onzeker en bang, we zijn gelijk en toch ook weer zo verschillend, De blik in haar ogen is zo koel, het gevoel dat ik erbij krijg is dan ook zo verstikkend. Ik wil niet naar haar toe gaan, en probeer men blik af te wenden, Maar dan probeer ik te beseffen hoe het komt dat ik haar uit het niets herkende. Ik draai me terug om, en ik lach met een subtiele glimlach naar haar, Zij doet hetzelfde, ze lacht terug maar met een andere kijk, en dat maakt het allemaal zo raar. Iedere stap die ik wil nemen neemt zij ook, en zo komt ze dichter en dichter Iedere actie of handeling die ik wil uitvoeren, doet ze ook, maar toch lijkt het meer voorzichtig. Dan is er geen afstand meer te groot om zeker te weten wat ik eerst niet wou beseffen, Zij is mij en ik ben haar, ik zie mijn spiegelbeeld, ik probeer haar gewoon te overtreffen. Ik zie een angstig, gebroken meisje, maar de gevoelens zijn onzichtbaar voor de omgeving Want ze verstopt zich in de sterke versie van mij, en voor haar emoties is geen aanvaarding. Ik durf niet plezierig te lachen naar haar, bang dat ze gaat huilen, Ik durf niet te wuiven naar haar, bang dat ze weg wilt schuilen. Ik durf niets meer te doen waardoor het masker van men weerspiegeling verdwijnt, Want dan zie ik nog maar 1 meisje, degene die ik vroeger was, en het is nu zo ingeprent dat ik haar voor altijd mijdt.  

Kirstenn
1 0

Opleiding

Orthopedagogiek

Publicaties

Prijzen