Kristiane Vertommen

Stagiaire non-fictie

Gebruikersnaam Kristiane Vertommen

Over Kristiane Vertommen

Op haar twaalfde schreef Kristiane haar eerste dagboek geïnspireerd door “het dagboek van Anne Frank”. Talloze dagboeken volgden - evenals een aantal writers’ blocks.

In het Antwerpse Letterenhuis werkte ze graag op de documentatie-afdeling. In 1999 zat ze aan het onthaal bij Antwerpen Open en ondersteunde diverse afdelingen zoals pers en promotie kaderend in het Van Dyck-jaar. In avondschool behaalde ze een bachelor Reclame & marketing. Ook werkte ze in de bibliotheek van het Humanistisch Verbond.

Een burn out volgde. Ze herstelde, pikte een oude droom op en volgde een basiscursus journalistiek bij de Fontys Hogeschool. Zo ontdekte ze in 2004 dat ze ADHD had. De diagnose kwam in 2007. Kristiane schreef een blog en ging naar praatgroepen.
Ze startte als freelance journalist voor verschillende media. De laatste jaren werkte ze bij een advocatenkantoor als juridisch secretaresse. Nu keert ze terug naar de wereld van het schrijven. Het liefst wil ze haar levensverhaal op papier zetten en daarmee lotgenoten helpen.

Haar hobby’s zijn lezen, yoga, paardrijden. Haar grote liefde is Dewey, een rosse kater met witte pootjes die sprekend lijkt op “Dewey, de bibliotheekkat.”

Motto: “We are all lying in the gutter, but some of us are looking at the stars” (Oscar Wilde)

Contacteer Kristiane op kristiane@creatiefschrijven.be

Opleiding

Journalist (Fontys Hogeschool (basiscursus)) & Syntra

Publicaties

Prijzen

Laureate in een verhalenwedstrijd van Creatief Schrijven