53 bedenkingen tijdens mijn week in quarantaine

20 mrt. 2020 · 113 keer gelezen · 3 keer geliket

Godverdomme. Je moet het die Klootzak wel geven dat Hij gevoel voor humor heeft. Moest ik in Hem geloven, alleszins. Soit, een paar weken nadat ik nog jaloers was op de marktwaarde van de eerste Belg met corona, belandde ik zelf een week in quarantaine met griepsymptomen. Of het corona is, weet ik niet en zal ik waarschijnlijk ook nooit weten. Maar ik weet wel zoveel andere dingen nu. Dit zijn mijn 53 bedenkingen, lessen, vragen … na een week thuisgevangenis.

  1. Teleshopping bestaat nog.
  2. Ik had mijn laptop gisteren wél moeten meenemen op het werk.
  3. Darth Vader is de vader van Luke?!
  4. Marc Van Ranst staat echt goed met oranje.
  5. Na 4 uur en 32 minuten is de batterij van mijn PlayStation-controller leeg.
  6. De stang van onze gordijnen is, ondanks het uitzicht, niet gemaakt voor optrekoefeningen.
  7. Er liggen nog 29 ongelezen boeken in huis.
  8. De buurvrouw oefent sinds kort elke avond een operavoorstelling in met haar nieuwe vriend.
  9. Ik heb een bruin vlekje onderaan mijn rechtervoetzool.
  10. Het langste gesprek dat ik met Siri kan voeren duurt 21 minuten.
  11. Marc Van Ranst staat ook goed met paars.
  12. ‘3 keer 1 per dag, niet 1 keer 3? En wat maakt jou de Grote Paracetamol-Expert?’
  13. Siri vindt 8,5 centimeter wél groot.
  14. Dus daarvoor dient dat knopje op de microgolfoven.
  15. Pornhub-zoekresultaten stoppen niet na 10 pagina’s.
  16. Ook niet na 50.
  17. ‘Kortademig? Ja. Maar dat kan ook zijn omdat m’n voorraad koffiebonen vandaag onder de 40 gram is gegaan.’
  18. Na de zesde keer is er een beetje bloed bij.
  19. Was dat lichtje naast de webcam ook al aan voor ik op de link in die mail klikte?
  20. Die Harry Potter wordt wereldberoemd, geloof mij!
  21. Er liggen nog 22 ongelezen boeken in huis.
  22. Social distancing voor altijd, maar dan zonder crisis en doden! Groetjes, een introvert.
  23. Het kost een spin (met acht poten) 183 minuten om van onze achterdeur naar de voordeur te geraken.
  24. Voor elke mail die ik delete, komen er twee nieuwe binnen.
  25. Dankzij Pornhub’s ‘Aanbevolen voor jou’ weet ik dat ik blijkbaar onbewust altijd al een stiefzus wou hebben om respectloos murw te neuken.
  26. Spinnen wandelen niet sneller als je er een blokje kaas voor houdt.
  27. Gilles De Coster is de mol, de bewijzen staan in m’n thesis van 300 pagina’s.
  28. Van al m’n toetsen zijn de F en de J het vuilst.
  29. Fok Joe naar die gast op HLN die beweert dat ik niet kan spellen.
  30. Dat hij zichtbaar is in foto’s, bewijst écht niet dat Alex Callier geen vampier is.
  31. Nobody puts Baby in a corner.
  32. Was dat het laatste velletje wc-papier?
  33. Stiefzussen vinden niks opwindender dan puisterige stiefbroers met nektattoos en missende tanden.
  34. ‘Wat ook exponentieel stijgt, Goedele, is mijn mentale gezondheid, voor elk uur dat ik geen nieuws volg.’
  35. Ha kijk, er staat een tekstje in Gmail als je inbox leeg is.
  36. Fuck, twee nieuwe mails.
  37. Muggen zijn niet vatbaar voor corona. We konden maar hopen.
  38. Netflix zelf heeft geen eindcredits.
  39. Stop! Met! Jeuken!
  40. En toch had ik zombies cooler gevonden.
  41. Marc Van Ranst gaat de V-hals terug in de mode krijgen.
  42. Gelukkig beseffen die asociale idioten niet dat vochtig toiletpapier 1.000 keer awesomer is.
  43. Oké ja, maar denk ook eens aan hoe eenzaam mensen met ‘Free Hugs’-bordjes op dit moment moeten zijn.
  44. Als je een stiefzus laat kiezen tussen uitslapen of al pijpend gewurgd worden, kiest ze sowieso het laatste.
  45. Een snor?! Dus da’s niet gewoon Lambik zijn mond?
  46. Willy Vandersteen tekende antisemitische cartoons tijdens WO II.
  47. Hugo Boss maakte uniformen voor de nazi’s.
  48. Wikipedia is de shit.
  49. Radionieuws, voor iedereen die twijfelt of Johny Voners het laatste half uur nog niet is heropgestaan.
  50. Er zijn meer wolken die op Jacky Lafon in een kinderwagen lijken dan je denkt.
  51. Temptation Island, maar dan alleen met stiefzussen. Hier met die Emmy Award!
  52. Marc Van Ranst is de nieuwe Chuck Norris.
  53. Fuck, ik moet nog een week langer in quarantaine blijven.


Dat we de komende weken allemaal een beetje meer Chuck Norris mogen zijn. Blijf binnen, blijf positief en blijf lachen, al is het met flauwe humor als de mijne.

Hou jullie sterk, lieve lezers.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

20 mrt. 2020 · 113 keer gelezen · 3 keer geliket