Aniston men budor. Water is het beste.

24 mei 2023 · 16 keer gelezen · 0 keer geliket

Straks ligt een gedeelte van Noord-Europa in het smerige glasheldere  water ergens in het zuiden, meer bepaald in Griekenland of Spanje.  Ergens in een baaitje.

Tijdens een vroege avond lag ik te plonzen ergens in een baaitje in Spanje tussen het achtergelaten vuil, plastieken zakjes, ritselende plastieken inpakpapier tjes die niet meer ritselen omdat ze nat zijn. Zelfs bijna niet meer glashelder water.

Nogal een verschil met het poepbruine Noordzee water.  Maar vergis je niet dat water is veel properder dan het glasheldere water van de Middellandse zee. Dat komt omdat water van de Noordzee vooral poep bruin is van het zand. Het glasheldere water van de Middellandse zee golft over rotsen. Dat water en de bijhorende vuiligheid komt uit Rusland, Oekraïne, Moldavië, Roemenië, Bulgarije, Turkije, om niet te spreken uit Syrië, Libanon, Israël, Egypte. Al de stront en vuiligheid gaat richting Griekenland waar het grootste gedeelte van Noord Europa in het water ligt te plonzen.  Jawel, in het glasheldere Griekse water. Nadat ik daar heb gezwommen zwem ik tegenwoordig liever in water met wat chloor. 

foto gallery VERF ED

https://www.2dehands.be/q/verf+ed+/

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

24 mei 2023 · 16 keer gelezen · 0 keer geliket