Gebruikersnaam verf ed: Contemporary ArtTIST
luc tuymans, Anne-Mie Van Kerckhoven, Moshe Leiser, Johan Heestermans, harry kümel, tom lanoye, Kurt Van Eeghem, Paul de leeuw, daniel weinberger, Marc Debouver, Frans Van Roosmaelen, John Massis, Eddy wally, Alex Rosseels, theo bonet, Jan versweyveld, Cis Van Kets, ivo van hove, Bart Vandermoere, Christiaan Moeyaert, John Bogaerts, dennis denys, het personeel van Cinderella's Ballroom Robert Tops en Maryse Ghoos. Fabiola (performancekunstenaar) en nog vele vele anderen.
Waren betalende deelnemers aan mijn eerste lgbtqia+ concept, CRISTOPERSTREET 1979,
..............................................................................................................................................................................................
DOEN: Al de dingen die ik gedaan heb om te overleven ( middelen, geld ) staan hieronder niet. DENKEN: Al de dingen die hieronder vermeld staan kwamen door mijn denken.
...................................................................................................................................................................................
2021:
Pigmentprint op katoenvoile, hout Göteborg Internationale Biënnale voor Hedendaagse Kunst (GIBCA) The twelfth edition of the Göteborg International Biennial for Contemporary Art
inloggen VIP
https://vimeo.com/connykarlsson/triptofrance
........................................................................................................................
Luc tuymans was een van mijn eerste regelmatige bezoekers hij zou samen met twee andere bezoekers, Moshe Leiser en Johan Heestermans, zijn eerste perfomens in de galerijen van oostende, in de zeer vroege ochtend organiseren. Moshe Leiser, een theater man zou iets later werken in de opera van Lyon en dan verder in heel Europa.
Anne-Mie Van Kerckhoven heeft, geschilderd op plastic, mijn prijskaart ontworpen.
Harry kümel, zag ik regelmatig onder de bezoekers.
Tijdens de Antwerpse homo dag in de jaren 80tig kwam een redelijk corpulente onbekende mijn slaapkamer binnen, ik heb er hem toen buiten gegooid. Later zei men mij dat hij een toekomst had in de Nederlandse entertainment biznis Paul de leeuw bleek het.
Fabiola (performancekunstenaar)
Ik leerde Peter Alexander van Linden die zich later FABIOLA liet noemen kennen in Leuven waar hij studeerde voor verpleger. Maar in Nederland die toen schraal zat in verplegers kon hij studeren en onmiddellijk geld verdienen. Daar in Amsterdam werd hij opgeslorpt door de lgtbqa gemeenschap en werd een levend kunstenaar. In de jaren zeventig kreeg hij bekendheid als performance- of bodyartkunstenaar, toen hij in zijn kenmerkende uitdossing in het Amsterdamse Stedelijk Museum op een sokkel ging staan en werd uitgeroepen tot "levend kunstwerk"
Tom lanoye, was het vriendje van Guido totte het brein van de rode vlinder en regelmatigbezoeker van cristoperstreet.
Aan Kurt Van Eeghem, en zijn vriendje mark debouver verkocht Christiaan Moeyaert en ik ons aandelen van p.v.d.a. cristoperstreet.
De laatste keer dat ik daniel weinberger, de juwelier, zag was in een hotelkamer waar we ons vermaakten met een hoer.
Frans Van Roosmaelen, schonk een van zijn schilderijen aan mijn laatste project meansfactory.
John Massis, Eddy wally, traden op toen kurt van egem mede eigenaar was.
Met Alex Rosseels, en jhon bogaerts die vaste bezoekers waren van christopherstreet lanceerde ik het plan voor meansfactory.
Theo bonet, een vaste bezoeker was een van de eigenaars van hotel ROSIER.
Met Jan versweyveld, zal ik later een naakt optreden geven in een homo bar op de prinses gracht in Amsterdam. Ivo van hove werd zijn vriendje. Omdat we zo geld wilden verzamelen om terug te treinen naar Antwerpen. Wat mislukte want de prijs was een fles champagne.
Cis Van Kets, was een van mijn eerste bar mannen. Ging met ons weekend inkomsten lopen voor een reis Griekenland. DEN DIEF.
Bart Vandermoere, was een vlaams nationalistische advocaat die stoere taal sprak tijdens de IJzerbedevaarten over het traditionele Vlaamse gezin, en savons in cristoperstreet met zijn vriendje zat te muilen.
Christiaan Moeyaert, die later met zijn uitgeverij TALKIES uitgaf stichtte samen met mij p.v.b.a. CRISTOPERSTREET nadat ik het eerste jaar alleen cristoperstreet had gerund.
De bekende dennis denys, was niet alleen een bezoeker maar stond ook een jaar achter de bar van cristoperstreet.
Cinderella's Ballroom was op dat moment de coolste ondergrondse dancing.
......................................................................................................................................................
1979:
ontwerp en oprichting CRISTOPERSTREET
1980:
oprichting: p.v.b.a. CRISTOPERSTREET samen met Christiaan Moeyaert uitgever van o.a TALKIES en vriend.
- Eerste LGBTQ+ voetbalploeg de CRISTOPER BOYS
1984:
verkoop p.v.b.a. CRISTOPERSTREET aan Kurt Van Eeghem, en Marc Debouver,
zie archief: amsab-instituut voor sociale geschiedenis https://www.fondssuzandaniel.be/
...............................................................................................................................................................................
1970:
optreden "Folk, Blues & Jazzhouse" Oostende
1975:
fototentoonstelling torenhof rotselaar
1974:
Deelname aan een experiment van Prof. Steven De Batselier in "de pimpel" rijschoolstraat te Leuven, waaruit Passage 144 groeide. Antipsychiatrie Vlaanderen. Als lid van de werkgroep: MARGINALITEIT. Prof de batselier zorgde voor het eerste officiële contactcentrum voor homoseksuelen het G.O.C. in de dambruggestraat in Antwerpen.
1975:
Gitaarles flamenco gevolgd bij Dirk lambrechts.
samen gespeeld met THE DUBLINERS
1976:
deelname homobeweging "de rooie vlinder"
1977:
Deelname aan een Europese bijeenkomst van LGBTQA+ in Montaigue de Quercy, Frankrijk Mont des Tantes
1978:
18 maart. Regisseur: eerste openbare homomanifestatie georganiseerd door "de rooie vlinder" in het Floralliapaleis Gent.
1978:
Striptease met kaarsenmaker Jan versweyveld, de vriend van ivo van hove, in Amsterdam.
..............................................................................................................................................................
ontworpen: lgbtqia+ concept
1979:
CRISTOPERSTREET vanschoonhovenstraat Antwerpen
1980:
DEN EIKEL de coninckplein Antwerpen
1981:
MEANS FACTORY Antwerpen hessenplein Mean Factory samen met Alex Rosseels en John Bogaerts
..................................................................................................................................
1985:
voorzitter dageraad feesten zurenborg
1989 P.R. project: DE KAART VAN ANTWERPEN samen met Erik De Meyer (Tsjip). Grafisch ontwerper.
..................................................................................................................................................
samengewerkt met:
1981: Alex Rosseels journalist schrijver
1993: theo bonet hotel rosier
1994: Ann Salens ModeontwerpSTER
..............................................................................................................................................
1993 tot 97:
filmde het graffitiwerk van DUCK alvin eeckels Igor lagrilliere en Matthias Schoenaerts
in gevangenis met Matthias Schoenaerts
ZIE: Google: youtube Matthias Schoenaerts graffiti verf ed
https://youtube.com/playlist?list=PL9PnF5M5bSl0gESnQpHbE5o_4APNvImfE
1995:
regisseur van een vuurspuwend spektakel op de Groenplaats.
https://youtu.be/tYtvO-NosIE
Op YouTube julien schoenaerts, leest
"dwaallicht"
en "moeder, huwelijk" van Willem Elsschot.
https://youtu.be/Ebg9ZI1IF20
https://youtu.be/oMkhBpFdfZc
2002:
xavier bebeerst galeriehouder
http://www.anamorfose.be/index/manufacturers_id/58
https://youtu.be/d0aS4_V06GE
anamorfose.Be kortrijk ano02.
2003:
figurant: "Any Way the Wind Blows"
2009:
4 miljoen kijkers op mijn video's op, Google-video, verschillende videoplatforms :youtube
2021:
samenwerking met
Conny Karlsson Lundgren (Mont des Tantes)
2021:
Pigmentprint op katoenvoile, hout (GIBCA)
The twelfth edition of the Göteborg International Biennial for Contemporary Art
inloggen VIP
https://vimeo.com/connykarlsson/triptofrance
2006:
GEDICHTEN BUNDEL
Wie 50 jaren geleden over de natuur sprak.
Vloog in den bak.
Door louis tobback.
xavier bebeerst.
Verf ed. De bezoeker wordt uitgenodigd om de expliciete spanning tussen de private en de publieke ruimte te ervaren.
(uit de begeleidende tekst voor de fototentoonstelling kortrijk ano02 Waste Land over de dichter T.S. Eliot)
PLATO
verschil tussen ambachtsman en kunstenaars
https://youtu.be/PlEoq3wL6Ys
About ed verf
Verf. uses his pocket camera as a photographic scrapbook of his life and thoughts............ This is not Art photography, in fact, despite of the photographic surface, this isn't photography.............. It's the need to survive and to capture life and thoughts before they explode. ..............Verf. hasn't the time to make compositions or to think about techniques, the subjects are passing by at the speed that he hardly can capture them............. His photographic production is huge. ............That makes it impossible to judge them. ...........While judging them you are judging life...............
The literal space becomes a metaphor for a social context nearly one hundred years after T.S.Eliot.Verf.s photographs are confronting and autobiographical and show the inside of daily life. (uit de begeleidende tekst voor de fototentoonstelling Waste Land over de dichter T.S. Eliot) Xavier Debeerst
Verblijfplaats verf ed
Een woning kopen. Het was mij al heel rap duidelijk dat om de discipline ging. Wat, na mijn vrijheid, bij het alleen gaan wonen geen sprake kon zijn. Voor een paar honderd frank slaagde ik er in om huizen, kamers te huren die net nog geen krot kunnen genoemd worden. Zo heb ik in Antwerpen twintig jaar in de straatjes van de oude stad gewoond. De lonen gingen de hoogt in en menig antwerpenaar ging op het platteland zijn gelukkig zoeken. Zodat in het stad gehelere wijken voor spotprijzen te huur ware. In die oude stad huurde ik huisjes waar men nu een fortuin aan uitgeeft. Want opeens is die oude stad weer populair geworden. Meer nog men wil de armoezaaiers uit de stad. Geef toe in het toekomstige Monaco aan de schelde lopen armoezaaiers in de weg. Of de inwoners van Vlaanderen zullen zich moeten omscholen tot slecht betaalde dienaren van de rijken van deze wereld.
Emelgem
Tinnenpotstraat
Ardooisestraat
Prinsessestraat
ARDOOIE
Lijsterstraat
GENT
Patershol
Vrouwebroerstraat .....Pand
1972
Stokerijstraat
LEUVEN
Egenhove
doleegstraat
bondgenotenlaan
rijschoolstraat
......... KORBEEK DIJLE
ruwaalstraat
.........OPVELP
velpestraat
ROTSELAAR
Torenhoflaan
BRUSSEL
......LAKEN
edward tollenaerestraat
BRUGGE
lage weg
ANTWERPEN
Langeleemstraat
Kapusinesesraat
Oude kerkstraat
Vanschoonhovenstraat
De coninsplein
vlaamse kaai
Moriaanstraat
transvaalstraat
Coppenolstraat
Plantinmoretuslei
Aalmoezenierstraat
KRUIBEKE
Kattenstraat
Veel middelen kwamen nooit mijn richting uit maar uiteindelijk twee kunstkenners en enkele verzamelaars overtuigden mij om verder te doen. Belangrijk was ook mijn foto die tentoonstelt werd op de Göteborg Internationale Biënnale voor Hedendaagse Kunst (GIBCA). Vanaf toen noem ik mijzelf KUNSTENAAR. Contemporary ArtTIST.
Ik noem mij een hedendaagse kunstenaar omdat ik met beperkte middelen verschillende vormen ontwikelde. In vergelijking met de kunstenaars in het verleden zijn de middelen van hedendaagse kunstenaars emens.
In de jaren 90tig zat ik hoogstwaarschijnlijk in een depressie een eind carrière als clochard leek mij voor de hand liggend. Maar ik herpakte mij. Ik studeerde in 1 jaar een partuur in voor gitaar van het adagio van Tomaso Albinoni. Om de partituur te ontcijferen ontwierp ik een eigen Tabulatuur. Te horen op YouTube verf ed. Op mijn video's op YouTube staat het meest filmpjes uit de jaren 90tig waarbij ik soms de camera gaf aan vrienden in die tijd. Lang voordat de media die vorm ontdekten.
Fotografie mijn geliefde is te zien op mijn foto galerie samen met mijn schilderwerk. Ik werk met, teksten, verf, film, muziek, computer en reclame, een hedendaags palet.
Mijn grootste probleem. Het is allemaal zo ongelofelijk gemakkelijk gegaan. Daarom stak ik nu en dan een stok in mijn eigen wielen. Om het wat spannend te maken.
Daarom kondig ik hierbij mijn, hoogstwaarschijnlijk, laatste project aan. Waardoor ik mij weer vol kan vreten aan de CHAOS.
Mij voeden.
A LOSER in de BIZNES A WINNER in HET LEVEN.
De meeste WINNERS zijn al dood sommige door stress. Door twee pakjes sigaretten per dag te consumeren. Sommigen door de druk van aandelen koersen. Of de befaamde RATRACE.
Die winners komen nooit meer terug of het moet zijn als onzelieveheersbeestje, paradijsvogel, pauw, of worm. R.I.P.
Als ik ervaar hoe hooggeplaatste ambtenaren en succesvolle zakenmensen mij haten, dan denk ik dat ik toch wel een beetje genialiteit in mij heb. De uitgeverij die het maandblad WINNERS uitgaf Christiaan Moeyaert presteerde het om een uitgave te doen: LOSER op kranten grote.
Waar ik pontificaal op kranten grote werd afgebeeld Het koste hem een klein fortuin. Toen ik p.v.b.a. CRISTOPERSTREET verkocht aan een ambtenaar wou zijn broer, een ambtenaar acteur, mij enige maand later, in café Pallieter, fysiek in elkaar slaan. Vitalski nachtburgemeester noemde hem: "de hedendaagse levende legende van het uitgaansleven en succesvol zakenman." die mijn eerste barman was ging met de inkomsten van een weekend lopen om te gaan feesten in Griekenland. Verleden maand stoefte hij er nog over. Trots dat hij was. De homofoob?
Mijn doel in CRISTOPERSTREET, DEN EIKEL, MEANS FACTORY was een plaats creëren waar de hetero druk afwezig was. Daar ben ik enkele jaren in geslaagd.
Mijn eerste tekeningen maakte ik in het ziekenhuis. Zestien was ik. Uit verveling. Een blad wit papier en houtskool. Toen leerde ik waarom schilders de ruimte op een blad papier kregen door met het potlood en hun vinger de ruimte af te meten. Ik tekende mijn tekeningen met de naam serge. Iemand die verder mij geen blik waardig keurde. Er schijnen er nog een paar in Izegem bewaard te zijn. Ik tekende de ruimte van mijn ziekenhuis kamer en diegene waarmee ik de kamer deelde.
Na een poos probeerde ik te schilderen. Tot ik fotografie ontdekte. Dat ging rapper. Veel tijd had ik niet want ik moest arbeiten in het fabriek vanaf mijn 14 jaar. Maar ik bleef fotografie trouw. Mijn eerste fototoestel was een dubbel ogende reflex camera, mijn volgende een Praktica. Goedkope maar kwalitatieve camera's. Daarna stapte ik over naar wegwerp camera's. Waarvan sommige zeer goede resultaten op gebied van scherpte afleverde. Op een bepaald moment speelde ik de meeste van mijn negatieven kwijt. Enkel een aantal zijn er als contact afdrukken overleefd. Gelukkig is er nu mijn telefoon.
foto galerie VERF ED https://www.2dehands.be/q/verf+ed+/
support via PayPal: verfoto@gmail.com
Ik ben geen schrijver maar ik schrijf. Ik ben geen fotograaf maar ik neem foto’s. Mijn foto’s zijn niet scherp want het leven is Blur. VERF. ED.
****************************************************************************
"Wanneer je merkt dat je aan de kant van de meerderheid staat, dan is het hoog tijd om te pauzeren en na te denken!" Mark Twain.
*************************************
"Het enige waar wij nooit spijt van krijgen zijn onze dwaasheden." Oscar wilde.
*********************************************************************************
Als je god aan het lachen wilt krijgen, vertel Hem dan dat je plannen hebt gemaakt. Terras Hayes
****************************************************************************************************
Louis wordt ook schrijver, dat is de wat chiquere vorm van liegen. Hugo Claus
**********************************************************************************************************************
underdog florerend in het wild. Versnipperd. Out of the box denken. "Het enige waar wij nooit spijt van krijgen zijn onze dwaasheden." Oscar wilde.
"Wanneer je merkt dat je aan de kant van de meerderheid staat, dan is het hoog tijd om te pauzeren en na te denken!" Mark Twain.